BAM Clough voltooit onderhoudscontract gas-overslagsteigers Karratha, West-Australië

BAM Clough’s hefeiland IB-914 is continue ingezet geweest voor het project in Karratha.

Den Haag, 26 januari 2017 - BAM International heeft, in samenwerking met het Australische ingenieurs- en bouwbedrijf Clough, de opdracht voltooid voor het vervangen van de installaties op twee  aanlegsteigers in Karratha, West-Australië voor Woodside Energy Ltd.

BAM Clough voerde het projectmanagement uit, alsmede de werkvoorbereiding voor de vervanging van LNG- en LPG-laadarmen, loopbruggen en afmeervoorzieningen. Dit onderhoudscontract voor de steigers die BAM Clough oorspronkelijk heeft gebouwd in de jaren tachtig, maakte deel uit van het Karratha Gas Plant Life Extension Integrated Marine Campaign project.

Woodside en BAM Clough kennen een lange historie van succesvolle samenwerking. Gedurende de jaren tachtig bouwde BAM Clough de eerste Australische LNG-steiger in het noordwesten en meer recent werd de ‘Train V’ steigeruitbreiding en de Pluto LNG-steiger opgeleverd. De BAM Clough-joint venture is een 50/50 samenwerkingsverband tussen BAM International bv en Clough Ltd, dat sinds de oprichting in 1964 al zestien steigerprojecten voor de mijnbouw en olie- en gassector heeft gerealiseerd in Australië en Papoea-Nieuw-Guinea, zoals de Wheatstone LNG-overslagfaciliteiten in West-Australië en het overslagplatform en LNG-steiger voor het Ichthys LNG-project in Darwin, alsmede de vijfde overslagsteiger voor ijzererts in Port Hedland, West-Australië, in opdracht van Fortescue Metals Group.

Nadere informatie: Arno Pronk, (030) 659 86 23.