De gezondheid van de gebruiker in de hoofdrol bij CONSULT

Nieuw  strategisch adviesbureau voor commercieel vastgoed

Utrecht, 8 mei 2017 - AM Real Estate Development breidt haar adviespraktijk uit en lanceert CONSULT.  Met CONSULT richt AM Real Estate Development zich op onafhankelijk strategisch huisvestingsadvies, project- en procesmanagement en workplace consultancy voor commercieel vastgoed. Raymon van Miltenburg, directeur van AM Real Estate Development: ‘Wij realiseren waardevast onroerend goed waar beleving, flexibiliteit en het welzijn van mensen centraal staan, het verder laten groeien van onze advisering rondom deze thema’s is dan een logische stap.’

De gebruiker in de hoofdrol

De gebruiker speelt hier de hoofdrol bij CONSULT. Nils Bonder, directeur van CONSULT: ‘Wanneer een gebouw volledig ten dienste staat van de mens, wordt de gezondheid, de beleving en het welbevinden aanzienlijk bevorderd. Dit is de échte waarde van vastgoed. Wij willen de schakel zijn tussen mens, organisatie en huisvesting.’

Gedegen kennis en partnerships met experts

CONSULT is partner van kennisinstituten die zich nadrukkelijk focussen op de mens in de gebouwde omgeving. Voor specifieke vraagstukken werkt CONSULT intensief samen met experts uit het werkveld. Het strategisch adviesbureau werkt als een netwerkorganisatie vanuit AM en werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep.

WELL-certificering en Energielabels

CONSULT  adviseert over maatregelen die het welbevinden van de gebruikers van vastgoed verbeteren. Daarmee kan het gebouw een WELL-certificaat krijgen. De WELL Building Standard is het keurmerk dat zich richt op de mens, met als doel dat gebouwen bijdragen aan het bevorderen en beschermen van de gezondheid en het welzijn van gebruikers.

Vanaf 2023 dienen kantoorpanden een energielabel C of hoger te hebben. CONSULT begeleidt bij deze energielabelsprong. Waarbij gezondheid en duurzaamheid elkaar versterken.

De Vastgoedscan

CONSULT heeft de Vastgoedscan ontwikkeld waarmee op efficiënte wijze vastgoed (gronden en gebouwen) kan worden onderzocht op de mogelijkheden. Met een team van adviseurs, kostendeskundigen, juristen en conceptontwikkelaars wordt het vraagstuk van de opdrachtgever inzichtelijk gemaakt. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever kan de Vastgoedscan worden uitgebreid met extra modules. Zo kan de Vastgoedscan onder meer antwoord geven op vragen over de lokale markt, transformatiemogelijkheden of de technische staat van een pand.

Over AM RED

AM Real Estate Development levert innovatieve oplossingen voor huisvesting in commercieel vastgoed. Wij realiseren waardevast onroerend goed waar beleving, flexibiliteit en het welzijn van mensen centraal  staan. Met onze partners in het bedrijfsleven en kennisinstituten zijn we in staat ontwikkelingen op de voet te volgen en scherp op actuele en toekomstige behoeftes in te spelen. Onze resultaten zijn van de hoogste standaard passend bij onze missie. Door onze jarenlange ervaring en expertise in commercieel vastgoed, bieden onze vastgoedprofessionals het antwoord op de vragen van vandaag en morgen. Waardevast onroerend goed voor nu en de veranderende behoeften in de toekomst. AM RED maakt deel uit van Koninklijke BAM Groep.

Nadere informatie: Afdeling in- en externe communicatie AM, (030) 609 72 22, communicatie@am.nl.

Twitter: @AMRealEstateDev