Aannemer BAM Infra Energie & Water Zuid wint Enexis Contractor Safety Award 2016

(Persbericht Enexis:) ’s-Hertogenbosch, 30 november 2016 - Directeur Biljana Franjic van BAM Infra Energie & Water Zuid toonde zich enorm verheugd toen zij woensdagmiddag 30 november 2016 de Enexis Contractor Safety Award 2016 kreeg overhandigd. ‘We zijn erg blij met de Award. Het geeft aan dat we op de goede weg zijn. Er zijn geen winnaars of verliezers, we zijn allemaal op zoek naar het juiste veilige gedrag.’ Peter Vermaat, voorzitter van de Raad van Bestuur van Enexis, reikte de Award voor de tiende keer uit. Enexis voert sinds een aantal jaren een actief beleid om de veiligheidsprestaties en het veiligheidsbewustzijn te laten groeien en reikt elk jaar de Award uit aan de aannemer die het beste voorbeeld daarvan is. Enexis biedt de winnende aannemer een Trofee aan. De andere genomineerde dit jaar was Van Vulpen.

De Enexis Contractor Safety Award wordt jaarlijks door Enexis uitgereikt aan de aannemer die het beste presteert op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. De nominatie heeft plaatsgevonden op basis van beoordeling van de meldcultuur van (ernstige) incidenten aan Enexis en de transparantie daarover. Daarnaast zijn de zeven geselecteerde aannemers geïnterviewd over de stijl van leidinggeven in veiligheid, bewaken van de veiligheidskwaliteit van de medewerkers, het proces van het interne traject met betrekking tot het melden van ongewenste gebeurtenissen en hoe de kwaliteit van een onderaannemer en zzp’er bewaakt wordt.

De prijs ging uiteindelijk naar BAM Infra Energie & Water Zuid. Peter Vermaat: ‘We constateren dat aannemers steeds meer aandacht hebben voor veiligheid in het werk. Dat is een compliment voor alle aannemers. BAM Infra Energie & Water Zuid onderscheidde zich doordat dit veiligheidsbewustzijn omgezet is van een instrumentele aanpak naar een aanpak vanuit het hart. En daar moet het ook vandaan komen.’

Over Enexis

De regionale netbeheerder Enexis distribueert op betaalbare en betrouwbare wijze elektriciteit naar 2,7 miljoen klanten en gas naar 2,3 miljoen klanten in de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Noord-Brabant, Limburg en via Endinet in Eindhoven. Het bedrijf verzorgt de aanleg, onderhoud, ontwikkeling en beheer van haar elektriciteits- en gasnetwerk. Enexis brengt partners, overheden en haar kennis samen om een bijdrage te leveren aan de realisatie van het Energieakkoord. Bovendien stimuleert Enexis klanten actief meer energie te besparen, onder andere met Buurkracht. Enexis heeft circa 4.500 medewerkers.