BAM Nuttall joint venture verwerft opdracht voor hoogwaterbescherming in Hull

Bunnik, 12 oktober 2016 - BAM Nuttall (de Britse infrabouwer van Koninklijke BAM Groep nv) heeft in combinatie met Mott Macdonald opdracht verworven voor werkzaamheden die de Britse havenstad Hull moeten beschermen tegen overstromingsgevaar van de gelijknamige rivier. Het project ter waarde van ruim € 25 miljoen (£23 miljoen) maakt deel uit van raamwerkprogramma Water and Environment Management van de Environment Agency.

De joint venture verzorgt op diverse locaties langs de oever van de rivier Hull het ontwerp en de bouw van nieuwe waterkeringen. Tevens worden over een lengte van 7,5 kilometer 39 hoogwaterkeringen hersteld of vervangen. Deze maatregelen moeten voorkomen dat grote delen van Kingston-upon-Hull – de officiële naam van Hull – onderlopen, zoals gebeurde in 2007 na een periode van extreme regenval.

De werkzaamheden gaan naar verwachting van start in het voorjaar van 2017. Na afronding van het project in het najaar van 2019 zijn ruim 45.000 woningen en bedrijfspanden beschermd tegen zeer hoge waterstanden die gemiddeld eens per 200 jaar optreden.

Nadere informatie:

• analisten: Joost van Galen, (030) 659 87 07;