BAM verzelfstandigt Heilijgers via management buy-out

Directie Heilijgers: Rob Jansen (links) en Arjan van Asselt.

Bunnik/Amersfoort, 12 juli 2016 – Koninklijke BAM Groep nv is voornemens bouw- en vastgoeddochter Heilijgers te verkopen aan het management. De onderneming telt ruim honderd medewerkers en realiseerde in 2015 – bij een omzet van € 40 miljoen – een winst vóór belastingen van € 1 miljoen. BAM verwacht de transactie met een bescheiden boekwinst op korte termijn te kunnen afronden.

Heilijgers kent een geschiedenis van meer dan honderd jaar en maakt sinds 1998 deel uit van BAM. De onderneming heeft Midden-Nederland als belangrijkste werkgebied met als voornaamste activiteiten projectontwikke­ling, bouw, renovatie, onderhoud en vastgoedbeheer. Heilijgers is een full service vastgoedonderneming met sterke en langlopende klantrelaties.

Het besluit om Heilijgers te verzelfstandigen via een management buy-out maakt deel uit van de recentelijk door BAM gepresenteerde strategie ‘Building the present, creating the future’. Eén aspect daarvan heeft betrekking op het vormgeven van de activiteitenportefeuille (‘Betere dingen doen’). Dit houdt onder meer in dat de Groep afscheid neemt van operationele activiteiten, die onvoldoende mogelijkheden bieden om schaalgrootte of differentiatie als kritische succesfactoren te benutten. Heilijgers heeft als zelfstandige onderneming met een eigen identiteit een afwijkende positie in de Groep. Bovendien heeft Heilijgers een ander ondernemingsmodel, omdat het bedrijf verschillende vastgoed georiënteerde diensten in één onderneming combineert.

Nadere informatie:

Koninklijke BAM Groep nv:

• pers: Arno C. Pronk, (030) 659 86 23;
  • analisten: Joost van Galen, (030) 659 87 07;

Heilijgers bv:

• André Heeringa, marketing en communicatie, (033) 454 57 00.