RSS Feed Press releases

19 March 1999

Rijswijk, the Netherlands – Net profit of HBG, Hollandsche Beton Groep nv, increased in 1998 to NLG 132 million [NLG 120 million], which equates to NLG 3.93 per share [NLG 3.62]. The operating result before tax was NLG 150 million. In 1997 the operating result of NLG 215 million was influenced by incidental income totalling approximately NLG 80 million. The extraordinary result in 1998 was NLG 26 million, this being the balance of book profits on the disposal of non-core activities and provisions that have been made, mainly for reorganisations. In 1997 the extraordinary result was NLG 50 million negative, mainly due to significant reorganisation provisions.

19 March 1999

Rijswijk, Niederlande - Der Nettogewinn von HBG, Hollandsche Beton Groep nv, stieg 1998 auf NLG 132 Millionen [NLG 120 Millionen], beziehungsweise NLG 3,93 [NLG 3,62] pro Aktie. Das Ergebnis aus gewöhnlicher Geschäftstätigkeit vor Steuern belief sich in 1998 auf NLG 150 Millionen. Im Jahre 1997 war das Ergebnis aus gewöhnlicher Geschäftstätigkeit [NLG 215 Millionen] beeinflußt worden durch einmalige Erträge in Höhe von etwa NLG 80 Millionen. Das außerordentliche Ergebnis betrug NLG 26 Millionen, als Saldo des Buchgewinns aus dem Verkauf der Nicht-Kernaktivitäten und Rückstellungen insbesondere für Neustrukturierung. In 1997 betrug das außerordentliche Ergebnis minus NLG 50 Millionen, insbesondere durch umfangreiche Neustrukturierungsrückstellungen.