RSS Feed Persberichten

22 februari 2001

HAM Dredging Ltd heeft een grote sleephopperzuiger besteld bij IHC Holland N.V. Het schip heeft een laadruiminhoud van 23.700 kubieke meter en een draagvermogen van 40.360 ton. Met de aanschaf van de sleephopperzuiger is een investering van circa € 100 miljoen gemoeid. HAM zal het schip in het voorjaar van 2003 in bedrijf nemen.

22 februari 2001

Rijswijk – Edmund Nuttall Ltd en Wayss & Freytag Ingenieurbau AG – groepsmaatschappijen van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, actief in de sector beton-, water- en wegenbouw – hebben in joint venture opdracht verworven voor de bouw van twee spoortunnels in Londen. De aanneemsom bedraagt € 181 miljoen, waarvan ruim € 120 miljoen voor HBG. Opdrachtgever is Union Railways [North] Ltd.

21 februari 2001

– HBG Construction Ltd – de groepsmaatschappij van HBG, Hollandsche Beton Groep nv, actief in de sector bouw en vastgoed in het Verenigd Koninkrijk – heeft een opdracht verworven ter waarde van ruim € 35 miljoen voor twee gebouwen voor Sun Microsystems Ltd.

21 februari 2001

HBG Vastgoed is onlangs gestart met een grootschalig archeologisch onderzoek op het terrein van het voormalige doveninstituut Effatha aan de Arentsburghlaan in Voorburg.

15 februari 2001

Bedrijfsresultaat [EBIT] in 2003 meer dan verdubbeld naar ten minste € 200

15 februari 2001

Drs. L.M.L.H.A. Hermans, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen, heeft woensdag 14 februari 2001 de Interconfessionele Scholengemeenschap Het Westland [ISW] officieel geopend. Het nieuwe gebouw is sinds begin januari 2001 in gebruik. De school biedt ruimte aan 800 havo- en vwo-leerlingen.

13 februari 2001

GTI nv en HBG, Hollandsche Beton Groep nv, hebben definitief overeenstemming bereikt inzake de overname van HCG industrieservice bv te Rijswijk door GTI. De op 29 september 2000 gemelde besprekingen tussen GTI en HBG zijn daarmee succesvol afgerond. GTI zal deze overname geheel uit eigen middelen financieren en verwacht dat HCG vanaf 1 januari 2001 zal bijdragen aan de winst.