RSS Feed Persberichten

29 april 2005

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft de bouw van de kademuur voor de Euromax Terminal opgedragen aan BAM Civiel bv te Gouda. Met het ‘design & construct-contract’ voor de bijna 2.000 meter lange kademuur is een bedrag gemoeid van ruim € 60 miljoen.

26 april 2005

Bunnik, 26 april 2005 – De Britse werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv die actief is op de utiliteitsbouwmarkt in het Verenigd Koninkrijk, is door Worcestershire County Council verkozen tot ‘preferred bidder’ voor de (her)bouw van zeven scholen in Bromsgrove en Alvechurch. Het betreft een publiekprivaat-samenwerkingscontract (pps) ter waarde van circa € 90 miljoen. De regio Worcestershire is gelegen onder Birmingham in Midden-Engeland.

26 april 2005

Bunnik, 26 april 2005 – Koninklijke BAM Groep nv en Van Hoogevest Bouw bv te Amersfoort voeren besprekingen omtrent de overname van de bedrijfsactiviteiten van Elion & Pajkrt Bouwen bv door Van Hoogevest. Verwacht mag worden dat hierover binnen afzienbare tijd overeenstemming kan worden bereikt.

25 april 2005

Bunnik, 25 april 2005 – De raad van bestuur van Koninklijke BAM Groep nv heeft P.L.C.A. Koolen RA, thans directeur van BAM Civiel bv te Gouda, per 1 juni 2005 benoemd tot directeur van Tebodin bv, Consultants & Engineers te Den Haag. Pieter Koolen (49) volgt bij Tebodin ir. N.J. Bos op, die de onderneming heeft verlaten.

25 april 2005

Bunnik, 25 april 2005 – De Amerikaanse werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv – Flatiron Construction Corp. – heeft in joint venture twee opdrachten verworven van het Florida Department of Transportation (FDOT). Het betreft de aanleg van een verkeersknooppunt bij de luchthaven van Tampa (ruim € 150 miljoen, waarvan zestig procent voor Flatiron), alsook ontwerp en bouw van twee bruggen over Escambia Bay bij Pensacola, Florida (ruim € 190 miljoen, waarvan veertig procent voor Flatiron).

8 april 2005

Bunnik, 8 april 2005 – BAM Vastgoed en Volker Wessels Vastgoed zijn gestart met de verkoop van de woningen van de nieuwe villawijk Buitenplaats Blommendael. Een groot aantal belangstellenden bezocht onlangs de verkoopmanifestatie in het Atlantic Hotel in Kijkduin. De villawijk is gesitueerd aan de Monsterseweg, tussen Monster en Den Haag, nabij Ockenburg, en is kleinschalig van opzet met negen vrijstaande en zestien halfvrijstaande villa's.