RSS Feed Persberichten

28 februari 2007

Bunnik, 28 februari 2007 – Leaseorganisatie Athlon zal het bedrijfswagenpark van BAM – als eerste in Nederland – voorzien van een roetfilter. De inbouw heeft betrekking op de circa 1.400 bedrijfswagens. Het betreft vooral bestelwagens en busjes waarbij plaatsing van een retrofit-roetfilter technisch mogelijk is en die nog minimaal achttien maanden door BAM worden geleast. Plaatsing van een roetfilter zorgt voor een aanzienlijke vermindering van de uitstoot van fijnstof.

27 februari 2007

Bunnik, 27 februari 2007 – Nelson Mandela Bay Metropolitan Municipality heeft bekendgemaakt de bouw van het multifunctionele Nelson Mandela Bay Stadium in Port Elizabeth, Zuid-Afrika, toe te kennen aan een joint-venture van Interbeton bv (de werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv, die buiten Europa opereert) en de Zuid-Afrikaanse bouwonderneming Grinaker-LTA. Met deze opdracht is een bedrag gemoeid van circa € 120 miljoen, waarvan de helft voor Interbeton.

26 februari 2007

Bunnik, 26 februari 2007 - De Amerikaanse werkmaatschappij van Koninklijke BAM Groep nv - Flatiron Construction Corp. - heeft in combinatie opdracht verworven voor ontwerp en bouw van het noordoostelijk deel van de nieuwe ringweg rond de Canadese stad Calgary. De opdrachtsom bedraagt circa € 265 miljoen, waarvan ruim € 160 miljoen voor Flatiron.

26 februari 2007

Rotterdam, 26 februari 2007 – BAM Woningbouw, Volker Bouwmaatschappij is gestart met de transformatie van het historische douanegebouw op de Rotterdamse Kop van Zuid. Het rijksmonument, dat dateert uit 1879, wordt in opdracht van Stadsherstel Historisch Rotterdam gerestaureerd en verbouwd tot hotel.

14 februari 2007

Bunnik, 14 februari 2007 – De raad van bestuur van Koninklijke BAM Groep nv heeft nieuwe directeuren benoemd bij de Britse werkmaatschappijen HBG UK Ltd en Edmund Nuttall Ltd. Deze benoemingen hangen samen met de voorgenomen toetreding van de huidige directievoorzitter van HBG UK en Nuttall, de heer P.B. Brooks, tot de raad van bestuur per 8 mei 2007.

13 februari 2007

apelle aan den IJssel, 12 februari 2007 – De heer mr. M. van Dongen, als wethouder van de gemeente Waalwijk onder meer verantwoordelijk voor ruimtelijke ordening, herstructurering en stedelijke vernieuwing, zal op 16 februari om 15.30 uur het officiële startsein geven voor de bouw van het project Driesser Velden in Waalwijk.

9 februari 2007

Bunnik, 9 februari 2007 – BAM Wegen en BAM Civiel hebben, in combinatie, van Rijkswaterstaat opdracht verworven voor het onderhoud van circa 110 kunstwerken in de provincie Noord-Holland. Tevens wordt een wegvak van rijksweg A9 overlaagd en wordt de weg geschikt gemaakt voor toekomstige verbreding. Met dit zogenoemde Kosmos-contract is een bedrag gemoeid van ruim € 33 miljoen.