The HollandBegium Bid zet in Parijs link met Europa in de verf

(Persbericht The HollandBegium Bid:) Parijs, 12 november 2010 - The HollandBelgium Bid heeft vandaag haar kandidatuur voor de organisatie van het WK 2018 gepresenteerd in hartje Parijs. Ruud Gullit, President van The HollandBelgium Bid, Alain Courtois (ambassadeur van de Belgische regering), Christian Karembeu (adviseur) en de ambassadeurs Rob Witschge, Marc Wilmots, Johnny Rep en Enzo Scifo zetten het groene karakter van de bid in de verf met een fietstochtje over de Champs-Elysées.

Tijdens de persconferentie achteraf in de Salons van de Aéro Club de France werd vooral het Europees perspectief van de Belgisch-Nederlandse kandidatuur nader toegelicht. Een WK in de Lage Landen is een WK in het politieke en economische hart van Europa. Keulen is met de trein slechts 1 uur en 48 minuten ver en Parijs zelfs maar 1 uur en 22 minuten. In een straal van vijfhonderd kilometer rond Brussel wonen bijna honderd miljoen mensen. De link met de rest van de wereld wordt nog eens onderstreept door het feit dat nergens in de wereld meer talen worden gesproken.

Ruud Gullit: ‘We willen het succes van Euro2000 graag nog eens overdoen. Ik hoorde vandaag dat de Fransen dat ook wel zien zitten. Zullen we onderling uitmaken wie over acht jaar wereldkampioen wordt: België, Nederland of Frankrijk?’

Over The HollandBelgium Bid

The HollandBelgium Bid is de gezamenlijke kandidatuur van België en Nederland voor het WK voetbal van 2018 of 2022. Het kloppend hart van The HollandBelgium Bid bevindt zich in Eindhoven. Hier is het team gevestigd dat zich onder leiding van Harry Been (CEO) en Ruud Gullit (President) inzet voor een succesvolle bidcampagne. Dit doet The HollandBelgium Bid onder het motto Together for Great Goals. The HollandBelgium Bid wordt gesteund door vijf Official Partners: BAM, ING, KLM, PwC en Randstad.  www.thebid.org / www.jointhewave.nl / www.jointhewave.be