AM geeft startsein bouw woningen Om de Weede in Hasselt

Hasselt, 21 december 2010 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM heeft het startsein gegeven voor de bouw van Om de Weede in Hasselt. Daarmee is de koopsubsidie zeker gesteld die in het kader van de stimuleringsregeling woningbouw aan het project is toegekend, zeker gesteld. De kopers ontvangen een koopsubsidie van € 12.000,-. Om de Weede bestaat uit dertig rijwoningen en twee twee-onder-een-kapwoningen. Er zijn nog enkele rijwoningen te koop.

De woningen variëren in prijs van € 174.000,- tot € 196.750,- (inclusief koopsubsidie). Naast deze koopsubsidie wordt, onder bepaalde voorwaarden, de mogelijkheid geboden om via de gemeente Zwartewaterland een renteloze lening ter hoogte van € 40.000,- af te sluiten. Bij de verkopende makelaars Era Makelaardij Bert Leistra, Schep makelaardij en Era Makelaardij Bonthuis en Vaartjes is hierover meer informatie te krijgen. De woningen zijn ontworpen door TWA Architecten. De bouw is in handen van aannemersbedrijf Van Dons en Troost uit Staphorst.

De uitbreidingswijk Om de Weede ligt in het noordoosten van Hasselt en vormt een verbinding tussen het Hanzestadje Hasselt en het agrarisch buitengebied. De wijk kent een kleinschalige opzet en is omgeven door veel landelijk groen en water, waardoor het gemoedelijk karakter wordt versterkt. Voor meer informatie is de website www.wonenomdeweede.nl te raadplegen.

Nadere informatie:

AM, Bart Hogenbosch, senior adviseur communicatie, (030) 609 73 68.

Zie ook: www.am.nl of www.wonenomdeweede.nl