BAM Woningbouw levert 44 woningen De Weide Wereld Veenendaal op

Veenendaal, 10 februari 2011 – BAM Woningbouw Utrecht is gestart met de oplevering van 44 koopwoningen in het plan De Weide Wereld in Veenendaal-Oost. De Weide Wereld wordt gerealiseerd in opdracht van VOF De Weide Wereld, een samenwerking tussen gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en Bouwfonds Ontwikkeling. Zaterdag 12 februari a.s. organiseert VOF De Weide Wereld een eerste straatbarbecue voor de toekomstige bewoners om samen het glas te heffen op een mooie toekomst in de nieuwe buurt.

De Weide Wereld beschikt over een gedifferentieerd woningaanbod: dertig rijwoningen, twaalf twee-onder-één-kapwoningen en twee vrijstaande woningen. Het ontwerp is in handen van MIX Architecten te Ede. Er is gebruik gemaakt van een warmrode gevelsteen, antracietkleurige dakpannen, een erker aan de voorzijde van de woning en een krachtige witte overstek. Alle woningen liggen in straatjes, die uitkomen op de Groene Grens, een natuurgebied dat aan de oostkant langs de drie wijkdelen loopt. Er is gestreefd om een levendige wijk te creëren met veel unieke eigenschappen, in een bijzonder gebied. Inmiddels hebben de eerste bewoners hun intrek in de woningen genomen en krijgen de laatste bewoners in de week van 14 februari de sleutel.

Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid zijn belangrijke uitgangspunten in het plan. Dit komt onder meer tot uitdrukking in de toepassing van milieuvriendelijke systemen en materialen, zoals een collectieve warmte-koudevoorziening, waarbij gebruik wordt gemaakt van aardwarmte, toepassing van FSC-hout, keramische pannen en geen uitlogende materialen. De woningen zijn gebouwd met het bekende W&R-concept. Hiermee garandeert BAM Woningbouw een korte doorlooptijd en een optimale prijs-kwaliteitverhouding.

Nadere informatie: Inge Herbrink, communicatiemedewerker M&I BAM Woningbouw, (030) 659 85 24.