Oplevering Heilijgers-projecten verloopt vrijwel foutloos

Amersfoort, 18 april 2011 - Vanaf half maart 2011 zijn de opleveringen gestart van de twee Heilijgers-projecten Amor Forte fase 2 en Centro Vido, beide in Amersfoort. De opleveringen verlopen vrijwel foutloos. Veel woningen en appartementen hadden geen of nauwelijks opleveringspunten. Amor Forte 2 is een ontwikkeling van OCSA cv, bestaande uit Heilijgers Projectontwikkeling en NS Poort.

Klantgericht Bouwen

Heilijgers heeft dit jaar voor de zesde achtereenvolgende keer het Keurmerk Klantgericht Bouwen ontvangen. Daarnaast staat dit Amersfoortse bedrijf zelfs in de top tien van de best-presterende bouwers. Heilijgers heeft derhalve kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Dit landelijke Keurmerk is een duidelijke bevestiging van de kwaliteitsdoelstellingen en de weinige opleveringspunten van Amor Forte en Centro Vido onderstrepen nog eens het succes van deze werkwijze.

De 57 appartementen van Centro Vido werden opgeleverd met een gemiddelde van 0.10 opleveringspunt per appartement. De eerste twaalf woningen van het project Amor Forte zijn met gemiddeld 0.08 opleverpunt per woning opgeleverd. Het landelijk gemiddelde van Klantgerichte Bouwers in 2010 lag op 10.7 opleveringspunt per woning (bron: Stichting Klantgericht Bouwen).

De projecten

Amor Forte 2 is in twee fasen gerealiseerd dichtbij de binnenstad van Amersfoort direct tegenover de noordingang van het station aan het Piet Mondriaanplein. Station Amersfoort is een belangrijk knooppunt, waar veel treinen per uur naar diverse bestemmingen vertrekken en aankomen. De bereikbaarheid van de woningen per trein is daarmee uitstekend. De tweede fase bestaat uit appartementengebouw Dua met 56 tweekamer startersappartementen en drie driekamer topfloorappartementen, zestien stadswoningen type Eseo en appartementengebouw Forte met 43 driekamerappartementen en een penthouse. Alle woningen en appartementen zijn verkocht. Om de bewoners van Amor Forte welkom te heten in hun nieuwe woning, ontvangen zij van NS een Welkom-in-uw-woning-pakket, waarmee zij optimaal gebruik kunnen maken van de aanwezige voorzieningen in hun nieuwe woonomgeving. Het pakket bevat onder meer twee dagkaarten eerste klas van NS, een jaarabonnement op OV-fiets, een Greenwheels-aanbod en een coupon voor een gratis maaltijd voor vier personen bij Smullers.

Centro Vido wordt gerealiseerd in Puntenburg, in het westen van Amersfoort. Tussen het hoofdstation van Amersfoort en rivier de Eem wordt hier gebouwd aan een nieuw stukje binnenstad. Appartementengebouw Centro Vido vormt een van de laatste puzzelstukjes van wat straks de aantrekkelijkste woonwijk van Amersfoort is. In Centro Vido zijn in totaal 57 huur- en koopappartementen gerealiseerd. De Alliantie Eemvallei is eigenaar van de huurappartementen en nog vijf appartementen zijn te koop. Woonvast Makelaars verzorgt zowel de verkoop als verhuur van de appartementen.

Nadere informatie: Petra van Schaik, manager pr/communicatie, (033) 454 57 61.