BAM verwerft opdracht voor multifunctioneel project in Luxemburg

BAM wins contract for INFINITY housing, office and retail scheme in Luxembourg

Bunnik, 6 oktober 2017 – BAM heeft opdracht verworven voor de ruwbouw van het woon-, winkel- en kantorenproject INFINITY in Luxemburg. Opdrachtgever is vastgoedontwikkelaar IMMOBEL. De bouw wordt uitgevoerd door BAM’s Waalse bedrijfsonderdeel BAM Galère samen met dochteronderneming BAM Lux in combinatie met Cegelec (elektrotechniek). De bouw van het kantoor gaat in oktober 2017 van start. Naar verwachting zal de bouwcombinatie het project medio 2020 opleveren met de voltooiing van de woontoren.

INFINITY is gelegen tussen het oude stadscentrum en Kirchberg, een stadsdeel van Luxemburg in het noordoosten van de stad, waar enkele instellingen van de Europese Unie zijn gevestigd. Het project omvat 20.000 m2 woonruimte, een winkelcentrum van 6,500 m2 met 23 winkels en horecagelegenheden, alsmede een kantoorgebouw van 6.800 m2 en 15.700 m2 kelderruimten. INFINITY is ontworpen door het Amerikaanse architectenbureau Arquitectonica (Bernardo Fort-Brescia) in samenwerking met  M3 Architectes uit Luxemburg.

De woontoren INFINITY Living – de eerste woontoren van Luxemburg – omvat 150 hoogwaardige appartementen, verdeeld over 25 verdiepingen. Het kantoor INFINITY Working telt acht verdiepingen en voldoet aan de duurzaamheidsstandaard BREEAM Excellent. De sculpturale woon- en kantoortorens worden verbonden door een winkelgalerij, INFINITY Shopping, dat twee verdiepingen telt onder een groen dak.

Nadere informatie