BAM en Océ tekenen overeenkomst bouw nieuw hoofdkantoor Venlo

Artists impression

Venlo, 15 november 2017 – Océ Holding en BAM Bouw en Techniek hebben woensdag 15 november de overeenkomst getekend voor de realisatie van het nieuwe hoofdkantoor van Océ in Venlo. Het ontwerp van architectenbureau Broekbakema is gebaseerd op het verbinden van medewerkers door middel van groene binnenpleinen, de zogenaamde Green Plaza’s. Het nieuwe kantoor van de producent van high-tech printers en innovatieve printtechnologieën heeft een vloeroppervlak van 15.500 m2 en biedt plaats aan circa 550 medewerkers. BAM start mei 2018 met de realisatie van het gebouw en alle technische installaties. De bouw neemt anderhalf jaar in beslag.

De nieuwbouw wordt op eigen grond gerealiseerd nabij het bestaande hoofdkantoor in Venlo, een groene locatie ten zuiden van de Van der Grintenstraat en ten westen van de Nijmeegseweg. Het nieuwe gebouw is zorgvuldig in het landschap ingebed en houdt rekening met de bestaande natuur in het gebied.

One Océ

Het ontwerp is een markant en duurzaam gebouw. Door alle kantoorfuncties onder één dak te verenigen, deze optimaal met elkaar te verbinden en daarmee de onderlinge synergie te versterken, stimuleert Océ innovatie en geeft het uitdrukking aan Océ als één hechte en innovatieve gemeenschap. Er worden in het gebouw aangename en groene ontmoetingsplaatsen opgenomen om netwerken, projectmatig werken en kennisuitwisseling te stimuleren.

Aanvullende informatie

Océ

Sinds de oprichting in 1877 is Océ een wereldleider op het gebied van digital imaging, industrial printing en business services. De missie van Océ is het versnellen van nieuwe ontwikkelingen in digitale print technologieën en deze toe te passen in producten en diensten van lokale creatieve studio’s tot wereldwijde multinationals. Océ, als onderdeel van de Canon Groep, heeft een uitgebreid netwerk van R&D centra voor het ontwikkelen van opkomende digitale print technologieën in toekomstige markten. Océ’s hoofdkantoor in Nederland ligt in het hightech hart van Europa.

BAM Bouw en Techniek

BAM Bouw en Techniek kent de wereld van haar klant en de wens van de gebruiker. Integraal denken en doen begint bij ons. Professioneel en met maximale focus op de wereld van de gebruikers van onze gebouwen. We realiseren huisvestingsoplossingen die flexibel zijn in functie en ruimte. Zodoende zijn het gebouw én de installaties klaar voor de veranderende functie en technologie van de toekomst. Opdrachtgevers vragen ons niet alleen een gebouw of installatie op te leveren, maar willen dat wij het hele proces verzorgen. Als onderdeel van Koninklijke BAM Groep nv bieden wij een totaalaanbod, van planvorming en bouw tot langdurige exploitatie en beheer en onderhoud: we zijn een partner voor de volledige levenscyclus van een gebouw.

BAM Bouw en Techniek, Bart Hogenbosch, bart.hogenbosch@bam.com.