Somerset Capital Partners en AM Real Estate Development starten met XL logistiek centrum op Schiphol Trade Park

Schiphol, 1 februari 2017- Somerset Capital Partners en AM Real Estate Development hebben een overeenkomst getekend voor de ontwikkeling van een kavel van circa 88.000 m2 op Schiphol Trade Park in Hoofddorp. In het eerste kwartaal van 2017 zal een omgevingsvergunning worden aangevraagd. Op de kavel zal grootschalige logistiek worden ontwikkeld.

De kavel, gelegen in de Logistics Zone van Schiphol Trade Park, kan in units worden opgesplitst. Op de totale kavel zal een ultramodern XL logistiek centrum van circa 60.000 m2 kunnen worden gerealiseerd. De ambitie is een gebouw te realiseren dat voldoet aan de laatste eisen van moderne logistiek. Denk hierbij aan een BREEAM Excellent rating, een vloerbelasting van circa 4.000 tot 5.000 kg/m2, een mogelijke vrije hoogte van 30 meter en ruim voldoende loading docks. Somerset Capital Partners en AM Real Estate Development (AM RED) richten zich op logistieke eindgebruikers. Naar verwachting zal nog in 2017 met de bouw worden gestart. De oplevering staat gepland voor medio 2018.

Directe ontsluiting vanaf de A4

De keuze voor Schiphol Trade Park past in de visie van Somerset en AM RED: ontwikkelen en realiseren van moderne logistiek op hoogwaardige multimodale locaties. Schiphol Trade Park (142 hectare uitgeefbaar) ligt op slechts vijf minuten van Schiphol en heeft een directe eigen ontsluiting vanaf de snelweg A4. De locatie is voor werknemers uitstekend bereikbaar met hoogwaardig openbaar vervoer, per fiets en te voet. Het treinstation van Hoofddorp en de vrije busbaan van de Zuidtangent liggen op een steenworp afstand van de beoogde ontwikkeling.

Over Schiphol Trade Park

Schiphol Trade Park is als bedrijventerrein opgedeeld in zes vestigingsmilieus: Logistics Zone, Green Datacenter Campus, Trade Boulevard, A4-Skyzone, Valley en Trade & Logistics Campus. De ambitie van Schiphol Trade Park is om de duurzaamste werklocatie van Europa te worden waar circulaire gebiedsontwikkeling voorop staat. Somerset Capital Partners en AM RED dragen aan deze ambitie bij door het duurzame karakter van het gebouw en het voornemen om op het gehele dak van het pand zonnepanelen te plaatsen. Schiphol Trade Park is met name geschikt voor vernieuwende bedrijven op het vlak van hoogwaardige logistiek en (internationale) handel.

Schiphol Trade Park is een ontwikkeling van regionale gebiedsontwikkelaar SADC, Schiphol Real Estate en de gemeente Haarlemmermeer.

Over Somerset Capital Partners

Somerset Capital Partners is een Nederlandse private vastgoedinvesteerder met een lange termijnfocus op het ontwikkelen van en beleggen in hoogwaardig bedrijfsmatig en logistiek vastgoed op multimodale locaties en heeft de afgelopen jaren circa 400.000 m² logistiek vastgoed ontwikkeld.

Over AM Real Estate Development

AM RED levert innovatieve oplossingen voor huisvesting in commercieel vastgoed. Zij ontwikkelt projecten niet alleen in opdracht van klanten maar ook deels voor eigen rekening en risico. Recent opgeleverde projecten van AM RED zijn onder andere Friesland Campina (Amersfoort en Wageningen) en Gap Gemini (Utrecht). AM RED maakt onderdeel uit van BAM Bouw en Vastgoed.

Nadere informatie over Schiphol Trade Park:

Nadere informatie over het bouwproject: