AM en Amvest tekenen koopovereenkomst De Hellingen Alblasserdam

Overdracht van 33 appartementen en parkeervoorzieningen

Alblasserdam, 30 mei 2017 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en Amvest Investment Management hebben op de vastgoedbeurs Provada de koopovereenkomst van 33 verhuurde appartementen in het project De Hellingen in Alblasserdam getekend. Amvest verwerft de 33 appartementen, 45 parkeerplaatsen en 2 motoropstelplaatsen namens een van haar klanten. De ondertekening werd verricht door Gerhard Bolk, directeur AM en Wim Wensing, directeur Investment Management van Amvest.

De 33 appartementen maken deel uit van een woningportefeuille van AM waarvoor Amvest de afgelopen jaren het asset- en portfoliomanagement heeft uitgevoerd. De gehele verhuurde portefeuille in De Hellingen gaat hiermee over naar de nieuwe eigenaar.

De Hellingen

Het opvallende woongebouw De Hellingen ligt aan de haven van Alblasserdam op het snijvlak van de rivieren de Noord en de Alblas. De in totaal 203 appartementen van De Hellingen zijn verdeeld over drie haaks op elkaar staande gebouwen: De Boeg, Het Dek en De Spiegel. Alle appartementen liggen aan of dichtbij het water. De Hellingen heeft een moderne uitstraling en hoog afwerkingniveau. De buitenruimte heeft in het ontwerp veel aandacht gekregen. Twee riante binnentuinen, het vele groen en de bijzondere trappartij aan het water geven de directe omgeving een aangenaam verblijfsklimaat. Onder het gebouw ligt een parkeergarage voor de bewoners. Voor de energievoorziening van de appartementen wordt warmte-/koudeopslag (wko) toegepast.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business Model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.

Over Amvest

Amvest is actief als fondsmanager en ontwikkelaar op de Nederlandse woningmarkt. Creatief en innovatief in het ontwikkelen van duurzame woningen en levendige woongebieden in de economisch sterke gebieden in Nederland. Inventief als het gaat om het oplossen van complexe vraagstukken van huurders en kopers, van wie de wensen centraal staan. Altijd betrokken met een langetermijnvisie. Alle activiteiten van Amvest zijn gericht op het creëren, onderhouden en behouden van langetermijnrelaties. Door zowel te ontwikkelen als te managen, waarborgt Amvest een hoge kwaliteit van het vastgoed in haar fondsen en wordt uitzicht geboden op een hoger rendement.

Nadere informatie:

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl/actueel/illustraties.