Start verkoop 84 woningen in De Eilanden in Gorinchem

Nieuw deelgebied Hoog Dalem in verkoop

Gorinchem, 30 mei 2017 - Op 30 mei is de start verkoop van 84 woningen van fase 1 van De Eilanden, het nieuwe deelgebied van nieuwbouwwijk Hoog Dalem. De woningen worden gerealiseerd door VOF Ooster-Linge 2, een samenwerking van gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en Heijmans Vastgoed.

In de sfeer van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

De Eilanden ligt in het noorden van de nieuwbouwwijk Hoog Dalem. Het deelgebied is, net zoals de eerder realiseerde deelgebieden Fort Steurgat, Fort Blauwkapel en Fort Hinderdam, opgezet in de sfeer van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Hoog Dalem ligt tegen de weilanden van Gorinchem aan en vlakbij het water van de Boven Merwede. De wijk krijgt een uitgesproken groen en waterrijk karakter.

Woningen

Het woningprogramma van de eerste fase bestaat uit een mix van 64 rijwoningen variërend van 115 m2 tot en met 165 m2  (van 5,40 meter, 5,70 meter of van 6,00 meter breed waarvan een enkele woning met garage). De woningen hebben diepe tuinen gelegen op het noorden, oosten, westen en zuidwesten of zuidoosten. Daarnaast komen er acht geschakelde twee-onder-één-kapwoningen en tien twee-onder-één-kapwoningen met garage variërend van 162 m2 tot en met 177 m2.  Tenslotte komen er nog twee vrijstaande woningen met garage. De v.o.n. prijzen zijn vanaf € 235.000,-

Architectuur

De architectuur van de koopwoningen past in de oorsprong van het gebied van de Hollandse Waterlinie. Het is een mix van jaren 20 architectuur met schuinen daken, overstekken, topgevels en verspringende gevels maar ook met een landelijke stijl met veranda’s en houtwerk op de gevels. Er is voldoende gelegenheid om te parkeren  in één van de diverse openbare parkeerkoffers parkeren of op eigen terrein. De ontwerpen van de woningen zijn van Geesink Weusten Architecten.

De start bouw is naar verwachting eind van dit jaar en de bouw is in handen van Bouwcombinatie Hoog Dalem V.O.F. Kijk voor meer informatie over het plan en het woningaanbod op www.hoogdalem.nl.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed, woningbouw, utiliteit en infra combineert in de werkgebieden Wonen, Werken en Verbinden. Door te sturen op voortdurende kwaliteitsverbetering, innovatie en integraliteit realiseren we toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven en overheden en bouwt samen met hen aan de ruimtelijke contouren van morgen. Voor meer informatie, kijk op www.heijmans.nl.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business Model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.