BAM Nuttall verwerft in joint venture twee opdrachten voor verbetering Britse snelwegen

Morgan Sindall and BAM Nuttall Joint Venture awarded two motorway upgrade contracts worth approximately €360 million

Bunnik, 8 januari 2018 – BAM Nuttall – het Britse infrabedrijf van Koninklijke BAM Groep nv – heeft in joint venture met  Morgan Sindall twee opdrachten verworven voor de verbetering van snelwegen in het Verenigd Koninkrijk met een gezamenlijke contractwaarde van meer dan € 360 miljoen. De projecten maken deel uit van het ‘smart motorway programme’ van wegbeheerder Highways England.

Het eerste project heeft een waarde van ruim € 115 miljoen en betreft de modernisering (ontwerp en uitvoering) van een traject van vijftien kilometer van de M62 tussen Warrington (afrit 10) en Manchester (afrit 12) in het noordwesten van Engeland. De joint venture werkt voor het ontwerp samen met partners WSP en AECOM. Het ontwerp is in december 2017 van start gegaan. De uitvoering zal naar verwachting in het voorjaar 2018 beginnen.

Het tweede project, met een contractsom van ongeveer € 245 miljoen, betreft de verdubbeling van de snelweg M27 tussen Portsmouth en Southampton over een lengte van 25 kilometer tot tweemaal vier rijstroken. Het ontwerp begint in januari 2018, waarbij de joint venture samenwerkt met ontwerppartners SWECO / Mott Macdonald en WSP. De bouw gaat in het voorjaar van 2018 van start.

Beide projecten zijn toegekend onder het Collaborative Delivery Framework van Highways England, een omvangrijk investeringsprogramma van de Britse overheid ter verbetering van de infrastructuur. Projecten worden als raamwerkcontracten aanbesteed aan vooraf geselecteerde partijen. De BAM Nuttall-Morgan Sindall joint venture (bmJV) maakt sinds 2014 deel uit van het programma.

Nadere informatie: