BAM verwerft Duitse bouwopdrachten in Berlijn en Jena

Artist's impression

Bunnik, 17 oktober 2018 – BAM Deutschland, het Duitse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft twee opdrachten verworven voor de bouw van een kantoor- en woongebouw nabij het centrum van Berlijn en voor de uitbreiding van het universiteitsziekenhuis in Jena, gelegen in het oosten van Duitsland. De gezamenlijke contractwaarde bedraagt meer dan € 70 miljoen.

Rosenthaler Strasse 43-45, Berlijn

In Berlijn realiseert BAM Deutschland een gebouw van zeven bouwlagen (Rosenthaler Strasse 43-45) boven twee kelderverdiepingen. Het project is ontworpen door het Duitse architectenbureau TCHOBAN VOSS Architekten. Opdrachtgever is projectontwikkelingsmaatschappij DC Values GmbH & Ko. KG. De begane grond biedt plaats aan winkelruimten, waaronder twee supermarkten. De hogere etages omvatten kantoorruimten, alsmede 45 seniorenwoningen. De projectsom bedraagt € 39 miljoen. Het project is naar verwachting eind 2020 gereed.

Universiteitsziekenhuis Jena

BAM Deutschland realiseert tevens een nieuwe vleugel voor Universitatsklinikum Jena. Deze vleugel (A5) is ontworpen door WTR Architekten uit München en telt zes etages boven een kelderverdieping. De nieuwbouw biedt onder meer onderdak aan de afdelingen radiotherapie, geriatrie, dermatologie en de dagkliniek psycho-oncologie. Tevens zijn er verpleegafdelingen ondergebracht, alsmede een intensive-care-afdeling. Met het project is een bedrag gemoeid van € 34,5 miljoen. BAM Deutschland verwacht de nieuwbouw in maart 2021 op te leveren.