AM versterkt woonfunctie in Amstelveen met 300 woningen

Amstelveen, 4 december 2018 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM gaat samen met investeringsmaatschappij Redevco en de gemeente Amstelveen circa 300 woningen ontwikkelen in Amstelveen. Hiermee versterkt AM de woonfunctie van de Metropoolregio Amsterdam (MRA) in het algemeen en van Amstelveen in het bijzonder. Deze nieuwe samenwerking past in de strategie van AM om als stad- en gebiedmaker binnenstedelijk te ontwikkelen.

Peter Heuvelink, directeur AM Noordwest: ‘We zijn erg blij dat we samen met Redevco de woonfunctie in Amstelveen verder gaan versterken. Onze ambitie is om kwalitatief hoogstaande nieuwe leefomgevingen te ontwikkelen voor de inwoners van Amstelveen en in breder verband die van MRA. We gaan in nauw overleg met de betrokkenen de plannen verder uitwerken.’

Voor Redevco is de samenwerking met AM een eerste stap richting de woonmarkt en daarmee een nieuwe koers van het investeringsfonds. Volgens Andrew Vaughan, CEO van Redevco: ‘Het toekomstperspectief van de residentiële investeringsmarkt is extreem sterk, met 70 miljoen mensen die naar verwachting de komende 30 jaar zullen verhuizen naar toonaangevende Europese steden. Wij zijn ook van mening dat de sterkste, toekomstbestendige investeringslocaties die gebieden zijn, waar mensen kunnen genieten van de juiste mix van wonen, werken, winkelen en vrijetijdsactiviteiten. Het aangrenzende segment van woningen in aanvulling op dat van de detailhandel, is voor ons volkomen logisch.’

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl. Zie ook www.am.nl