Hoogste punt fase 3 Vliegende Hollander bereikt in woonwijk Othene-Zuid Terneuzen

Terneuzen, 6 februari 2018 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en Aannemingsbedrijf Fraanje hebben het bereiken van het hoogste punt van de bouw van deelplan De Vliegende Hollander in gebiedsontwikkeling Othene-Zuid in Terneuzen gevierd. Zij deden dit samen met de toekomstige bewoners. Toekomstige bewoner Eveline Moes en Gino van Driessche, directeur AM Zeeland, hebben de Hollandse geveltegel, met daarop de afbeelding van De Vliegende Hollander, aangebracht in de punt van de klokgevel van haar toekomstige woning. Deze vervolgfase voorziet in achttien woningen. Zeventien daarvan zijn verkocht.

De Vliegende Hollander

De Vliegende Hollander is het laatste deelproject in fase 3 van Othene-Zuid. Het betreft royale rijwoningen en twee levensbestendige bungalows. De woningen zijn allemaal energiezuinig uitgevoerd en hebben pv-zonnepanelen aan de achterzijde. Architect Hans-Jurgen Rombaut van Wonka Architectuur heeft de woningen ontworpen. De prijs van de woning die nog te koop staat, is € 239.000,- von. De koopsommen van de overige woningen varieerden van € 239.000,- von tot € 399.000,- von.

Burgemeester Jan Lonink tekende op 29 januari de overeenkomst voor fase 4. In deze fase  worden cica 150 woningen gerealiseerd. Het betreft een bouwblok met energiezuinige vrijstaande en geschakelde woningen. Koopsommen liggen tussen € 229.900,- en € 299.000,-. De start van de bouw wordt medio 2018 verwacht.

Meer informatie is te vinden op www.othene.nl

Othene-Zuid

Othene-Zuid ligt aan de Otheense kreek en is de jongste nieuwbouwwijk van Terneuzen. Dankzij de landschappelijke inrichting van de omgeving is het hier met recht 'natuurlijk wonen'. Per deelgebied van Othene Zuid worden de woningen uitgewerkt in een bepaalde architectuurstijl. Op de vrije kavels kan gekozen worden voor een eigen uitstraling. De verscheidenheid aan architectuurgebieden en de diversiteit op de vrije kavels worden door wegen, zichtlijnen, openbare groenstructuren en waterpartijen verbonden tot één samenhangende woonwijk.

Nadere informatie:AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl. Zie ook www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden op www.am.nl (actueel > illustraties).