Schonere bouwplaats door Hydrozine generatoren van FAST

Gouda, 7 maart 2018 - Schonere bouwplaatsen. Dat is waar BAM Infra voor staat. En dan heb je Hydrozine nodig. Of beter gezegd, de generatoren van de FAST Group die op deze duurzame brandstofoplossing draaien. Deze kunnen de bouwketen van duurzame energie voorzien. In het bijzijn van Prins Constantijn tekende BAM Infra als launching customer een intentieverklaring met de FAST Group voor het gebruik van de klimaatneutrale generatoren.

Onthulling

Dit jaar onthult FAST hun nieuwste generatie generatoren. De eerste daarvan gaat de bouwkeet van BAM Infra bij het project de N211 van stroom voorzien. Bij dit project heeft BAM 21 duurzame maatregelingen getroffen om van de N211 de eerste CO2 negatieve weg te maken. De generator op hydrozine sluit naadloos aan bij deze ambitie.

Klimaatneutraal

Hydrozine is een duurzame energiedrager die het mogelijk maakt duurzame energie in een vloeistof op te slaan. De generator onttrekt de opgeslagen energie uit de Hydrozine en zo levert de generator stroom aan de bouwplaats. De generator stoot enkel waterdamp en CO2 uit. Tijdens de productie van de Hydrozine wordt net zoveel CO2 gebruikt, dan dat er tijdens het gebruik wordt uitgestoten. Hiermee is het gebruik dus klimaat neutraal.

Van links: Tijn Swinkels (Fast Group), prins Constantijn (StartupDelta), Max Aerts (Fast Group) en Adelbert de Vreese (BAM Infra Regionaal)

Prins Constantijn

BAM Infra tekende als launching customer een intentieverklaring met de FAST Group om meer bouwplaatsen te voorzien van de Hydrozine generatoren. Dit gebeurde in het bijzijn van Prins Constantijn, tijdens zijn bezoek aan de FAST Group op de Automotive Campus te Helmond. Prins Constantijn is als ‘Special Envoy’ verbonden aan StartupDelta. StartupDelta is een organisatie die zich ten doel heeft gesteld startups te helpen door hen onder andere toegang te geven tot kapitaal, netwerken, markten en tot kennis en talenten. De FAST Group is een van die succesvolle startups.