Woonstichting St. Joseph en BAM Wonen tekenen intentieovereenkomst voor nul-op-de-meter woningen in Boxtel

Frans Fonteijn (BAM Wonen; links) en Rob Dekker (St. Joseph).

Boxtel, 26 maart 2018 - Rob Dekker, directeur-bestuurder van Woonstichting St. Joseph, en Frans Fonteijn, directeur Zuid bij BAM Wonen, hebben een intentieovereenkomst ondertekend voor de realisatie van 25 grondgebonden nul-op-de-meter- (NOM-)woningen en acht gestapelde energieneutrale woningen.

De 33 woningen worden gebouwd aan de Van Hugenpothstraat in Boxtel. Het ontwerp is gemaakt door Architectenbureau Visser en Bouwman. De NOM-prestatie wordt geleverd met behulp van elektrische radiatoren, een warmtepompboiler, balansventilatie en pv-panelen. De monitoring van de geleverde prestatie en het onderhouden van de installatie is in handen van BAM Energy Systems.

BAM Wonen gaat het eerste NOM-project van Woonstichting St. Joseph realiseren. De verwachte start bouw is in het derde kwartaal van dit jaar. De verwachte oplevering vindt in het tweede kwartaal van 2019 plaats.

Nadere informatie: BAM Wonen, afdeling Communicatie, (030) 659 89 44, communicatie.wonen@bam.com