Blauwhoed en AM geven startsein bouw Noorderkwartier in Amsterdam-Noord

Coby van Berkum, voorzitter Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie stadsdeel Noord, Eltjo Bouwman, directeur Wonen van Blauwhoed, Wim Looijen, adjunct-directeur van AM Noordwest, en Klaartje Molthof, manager Commercie Noordwest van BAM Wonen, slaan de symbolische eerste paal.

Amsterdam, 18 april 2018 - CZAN (ontwikkelcombinatie van Blauwhoed en AM) is in Amsterdam-Noord gestart met de bouw van de nieuwe woonwijk Noorderkwartier. Deze eerste fase omvat 94 ruime gezinswoningen in diverse woonsferen, die compleet en comfortabel worden opgeleverd. De architectuur is rijk en aansprekend naar ontwerp van Ponec de Winter en LEVS architecten. Als alles naar verwachting verloopt, ontvangen de eerste kopers begin 2019 de sleutel.

Symbolische eerste paal

BAM Wonen realiseert de woningen. Om de start bouw officieel in te luiden, sloegen Coby van Berkum, voorzitter Dagelijks Bestuur van de Bestuurscommissie stadsdeel Noord, Eltjo Bouwman, directeur Wonen van Blauwhoed, Wim Looijen, adjunct-directeur van AM Noordwest, en Klaartje Molthof, manager Commercie Noordwest van BAM Wonen, met één druk op de knop de symbolische eerste paal onder toeziend oog van de toekomstige bewoners.

Verschillende woonconcepten

De toekomstige bewoners hebben tijdens co-creatiesessies al vanaf het begin van de ontwikkeling meegedacht over de plannen. Hierdoor zijn verschillende woonconcepten ontstaan en uitgewerkt door Ponec de Winter en LEVS Architecten. Zo konden de kopers een huis vinden passend bij hun levensstijl en gezinssamenstelling. Alle 94 woningen zijn inmiddels verkocht.

Centrumgebied Amsterdam Noord

Noorderkwartier maakt deel uit van Centrumgebied Amsterdam-Noord (CAN), het nieuwe centrum van het noordelijke deel van Amsterdam. Het gebied ligt tussen de Nieuwe Purmerweg, de Ring A10, het Olof Palmeplein en het Noordhollandsch Kanaal en wordt in fasen ontwikkeld. In het hart van CAN ligt het nieuwe metrostation Noord van de Noord/Zuidlijn, waarmee Amsterdam CS vanaf 22 juli aanstaande binnen vijf minuten bereikbaar wordt. In CAN wordt een verscheidenheid aan woon- werk en verblijfmilieus gerealiseerd.

Meer informatie over Noorderkwartier.

Over Blauwhoed

Blauwhoed richt zich als marktmakende ontwikkelaar op de (her)ontwikkeling, verkoop en realisatie van woningen en commercieel vastgoed. Dit doen we in co-creatie: we betrekken onze klanten vroegtijdig in het proces. We zijn in diverse plaatsen in Nederland actief met projecten, eigen concepten en initiatieven. www.blauwhoed.nl

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business Model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.