BAM neemt belang over van Strukton in Tidal Bridge

Bunnik, 28 mei 2018 – BAM International bv neemt het meerderheidsbelang van Strukton International over in de joint venture Tidal Bridge BV.

In Tidal Bridge BV, gevestigd te Eindhoven, neemt naast BAM tevens DEC (Dutch Expansion Capital) deel. De joint venture is in 2015 gevormd voor de realisering van drijvende getijdencentrales waarmee elektriciteit door eb- en vloedbewegingen kunnen worden opgewekt.

In mei 2017 is Tidal Bridge BV een haalbaarheidsonderzoek gestart voor de bouw van een $ 225 miljoen kostende drijvende brug bij het Indonesische eiland Flores, het Palmerah Tidal Bridge-project. Onder de brug komen turbines te hangen die getijdenenergie opwekken met een totaal vermogen tot 30 megawatt. Hiermee worden meer dan 100.000 mensen in de regio voorzien van stroom.

De overdracht van het aandelenbelang hangt samen met de strategische overweging van Strukton, dat Indonesiё in de nabije toekomst geen thuisland zal vormen. BAM International is sinds 1970 actief op de Indonesische bouw- en inframarkt en daarmee voor Tidal Bridge de ideale partner om het Palmerah Tidal Bridge-project tot stand te brengen en internationaal uit te rollen.

De overname past in het beleid van BAM International om marktleider te zijn in de internationale kustwaterbouw.

Nadere informatie: