Heijmans Vastgoed en AM RED leveren winkelcentrum Hoog Dalem in Gorinchem vrijwel volledig verhuurd op

Casco oplevering winkelcentrum Hoog Dalem.

Gorinchem, 28 juni 2018 - Vandaag is wijkwinkelcentrum Hoog Dalem in Gorinchem door ontwikkelcombinatie V.O.F. Ooster-Linge 2, een samenwerking tussen Heijmans Vastgoed en AM Real Estate Development, opgeleverd aan Merwehave BV. Het winkelcentrum ligt centraal in het gelijknamige woongebied en maakt integraal deel uit van de gebiedsontwikkeling. Op 22 augustus a.s. is de opening voor het publiek.

Uniek in deze tijd

Alle betrokken partijen zijn trots dat het is gelukt om gebiedsontwikkeling Hoog Dalem te Gorinchem te complementeren met een hedendaags wijkwinkelcentrum dat in alle basisbehoeften voorziet. Het hart van de wijk dat mede door de goede bereikbaarheid en de ruime gratis parkeervoorziening op maaiveld naar verwachting ook een aantrekkingskracht op publiek uit Oost-Gorinchem en naastgelegen dorpen gaat hebben. Het winkelcentrum wordt nagenoeg geheel verhuurd (95%) opgeleverd.

Hollandse Waterlinie

Het iconische ontwerp van Bureau voor stedebouw en architectuur Wim de Bruijn is een knipoog naar de historische plek, de Hollandse Waterlinie. In totaal bestaat het winkelcentrum uit circa 6.650 m², waarvan 4.000 m² bestemd is voor supermarkten. De overige meters zijn beschikbaar voor detailhandel, dienstverlening en horeca. Bouwcombinatie Heijmans en BAM Wonen hebben binnen één jaar de bouw afgerond.

Gemakscentrum Hoog Dalem

De grote trekkers zijn de twee supermarkten: Albert Heijn en Nettorama. Daarnaast zijn onder meer aanwezig Boeket van Annet, Barten Slagerijen, Big Bazar, Domino’s, Hizi Hair, Kaaswinkel Savourer delicatessen, Lunchroom Jimmy Coffee, Kruidvat, Primera, Snoepeiland en Speciaal Bakkerij van der Grijn. Er zijn momenteel nog twee winkelunits beschikbaar. Het binnenplein staat daardoor garant voor veel reuring en winkelplezier.

Gebiedsontwikkeling Hoog Dalem

De Hollandse Waterlinie is een begrip. Tot voor kort vooral bekend uit de geschiedenisboekjes, maar de principes blijken ook toepasbaar om een herkenbaar woongebied mee vorm te geven, compleet met winkelcentrum. Hoog Dalem bouwt op een bijzondere manier voort op deze geschiedenis. De gemeente heeft voor de stedenbouwkundige ontwikkeling van de nieuwe woonwijk Hoog Dalem gekozen voor een verweving van stad en land. Heijmans Vastgoed en AM realiseren de integrale gebiedsontwikkeling van in totaal 1.400 woningen, waarvan circa 500 woningen zijn gerealiseerd en 62 in aanbouw. Bij de ontwikkeling wordt ingespeeld op de karakteristieken van de voormalige Hollandse Waterlinie, waar de locatie deel van uitmaakt.

Over Heijmans

Heijmans is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in vastgoed, woningbouw, utiliteit en infra combineert in de werkgebieden Wonen, Werken en Verbinden. Door te sturen op voortdurende kwaliteitsverbetering, innovatie en integraliteit realiseren we toegevoegde waarde voor onze klanten. Heijmans realiseert projecten voor woonconsumenten, bedrijven en overheden en bouwt samen met hen aan de ruimtelijke contouren van morgen. Voor meer informatie, kijk op www.heijmans.nl.

Over AM Real Estate Development (AM RED)

Commercieel vastgoed is bij AM, als gebiedsontwikkelaar de initiatiefnemer van inspirerende en duurzame leefomgevingen, ondergebracht bij AM RED. Van revitalisatie van een wijkwinkelcentrum tot de inbreiding in een binnenstad en van kantoorrenovatie tot complexe nieuwbouwprojecten. AM RED gelooft dat prettige en gezonde werkomgevingen en attractieve winkelgebieden bijdragen aan de kwaliteit van leven.

Wij ontwikkelen kantoren en winkelgebieden vanuit het besef dat ze van relevante invloed zijn op het dagelijks leven van de gebruikers. De veranderende economie, de complexe markt en de meedenkende klant, gecombineerd met onze ambitie om financieel haalbaar, toekomstbestendig en duurzaam vastgoed te ontwikkelen, vragen om gedurfde en creatieve oplossingen. Door onze jarenlange ervaring en expertise in commercieel vastgoed, bieden onze vastgoedprofessionals het antwoord op de vragen van vandaag én morgen.

AM RED maakt deel uit van AM.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, telefoon 030 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.