AM en AVV Beheer geven startsein bouw fase 2C Scandinavische Velden in Zierikzee

Artists impression

Zierikzee, 19 juli 2018 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM en AVV Beheer hebben het startsein gegeven voor de realisatie van twaalf woningen in deelplan 2C Scandinavische Velden in Zierikzee. In het bijzijn van kopers en overige betrokken partijen werd de symbolische handeling verricht. De woningen krijgen zonnepanelen en worden naar verwachting in het tweede kwartaal van 2019 opgeleverd. Alle woningen zijn verkocht.

Aan de noordzijde van Zierikzee verrijst Noorderpolder. Deze nieuwe gebiedsontwikkeling in Zierikzee bestaat uit twee deelgebieden, namelijk De Velden en De Lanen, waar in totaal 575 woningen en appartementen zullen verrijzen. AM en AVV ontwikkelen het deelgebied De Velden in vier hoofdfases. Het plan kenmerkt zich door veel openbaar groen en water, een ruime landelijke opzet en ligt op een steenworp afstand van het centrum van Zierikzee.

Scandinavische Velden (fase 2A, B en C) in aanbouw

Dit jaar is een groot deel van de grondgebonden woningen in de tweede fase, bestaande uit 53 woningen, opgeleverd. Deze fase bestaat uit bungalows, twee-onder-een-kapwoningen en twee verschillende typen rijwoningen. Met het symbolische startsein van de bouw is gestart met de realisatie van de laatste grondgebonden woningen in Scandinavische Velden. Fase 2C bestaat uit acht vrijstaande woningen van het type Branter en vier rijwoningen, type Stor. Voor het woningtype Stor hebben dat de kopers zelf de gevelmaterialen en voorgevel samengesteld.

Scandinavische Velden (Fase 2D )

Op korte termijn wordt gestart met de verkoop van 30 ruime appartementen in Scandinavische Velden. Deze appartementen zijn gelegen aan de zuidzijde van het plan Scandinavische Velden en beschikken allen over ruime buitenruimten en een eigen parkeerplaats. Voor deze appartementen hebben zich reeds meer dan honderd belangstellenden aangemeld.

Het ontwerp van de woningen en appartementen in Scandinavische Velden is afkomstig van Wonka Architectuur. In het ontwerp van de woningen en appartementen zijn kenmerken van de Scandinavische architectuur, zoals de rode steensoort en houten gevelbekleding zichtbaar. De bouw is in handen van Bouwgroep Peters uit Middelburg.

Volgende fase (fase 3)

De voorbereiding van de verkoop van de derde fase van Noorderpolder is gestart. Voor deze fase zijn meer dan honderd belangstellenden. Het aanbod bestaat in eerste instantie uit negen levensloopbestendige semi-bungalows en negen rijwoningen.

Zeeuwse Velden (fase 1) is gerealiseerd

In 2017 zijn de laatste twee-onder-een-kapwoning van de Zeeuwse Velden opgeleverd. Hiermee is de totale eerste fase van Noorderpolder, bestaande uit 203 woningen, volledig gerealiseerd en bewoond.

Voor meer informatie zie www.natuurlijknoorderpolder.nl.

Over AVV

AVV Beheer BV is als familieonderneming al 50 jaar actief op de Zeeuwse onroerend goed markt. Naast het verhuren van woningen, winkels, bedrijfspanden wordt er gehandeld in onroerend goed. Ook ontwikkelt AVV al dan niet in samenwerking met andere partijen bijvoorbeeld woningen, kantoorgebouwen en recreatiewoningen. Met concepten als “inruil eigen woning zeeland” en “luxe wonen aan water” speelt AVV in op de behoeften die er op dit moment in de markt leven.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Voor meer informatie zie www.am.nl.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22, communicatie@am.nl.

Zie ook: www.am.nl en www.amzeeland.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.