AM geselecteerd als ontwikkelaar eerste deelproject Feyenoord City - door Stichting Gebiedsontwikkeling i.o.

Artist's impression

(Nieuwsbericht Stichting Gebiedsontwikkeling i.o. van Feyenoord City:) Rotterdam, 16 juli 2018 -  In het eerste kwartaal van 2020 start de realisatie van het eerste project binnen Feyenoord City op de locatie Parkstad Zuid (hoek 2e Rosestraat en Laan op Zuid). Dit heeft de Stichting Gebiedsontwikkeling i.o. bekendgemaakt. Eerder werd gemeld dat het ontwikkelconsortium, bestaande uit Provast, Heijmans en Syntrus Achmea, beoogt toe te treden tot deze stichting. Met de ontwikkeling van Parkstad Zuid krijgt de gebiedsontwikkeling Feyenoord City de gewenste vliegende start.

Na een competitie is  gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM, in samenwerking met het Rotterdamse architectenbureau Barcode, geselecteerd voor dit eerste project. Zodra de contractvorming na de zomer is afgerond zal AM starten met de voorbereiding voor realisatie van een energieneutraal appartementencomplex van ruim 250 woningen in de vrije sector,  inclusief parkeren en leisure-, hospitality-, sport- en maatschappelijke functies. Het plan sluit goed aan bij de behoeften van de stad en past in het Masterplan voor Feyenoord City.

Dit bericht is afkomstig van de Stichting Gebiedsontwikkeling i.o. van Feyenoord City