BAM verwerft opdracht voor hoofdkantoor IB.SH bank in Kiel

Artist's impression

Bunnik, 20 juli 2018 – Investitionsbank Schleswig-Holstein (IB.SH) heeft Rimota Verwaltungsgesellschaft (deel uitmakend van LHI Leasing GmbH) opdracht gegeven voor de realisatie van hun hoofdkantoor in Kiel. Rimota heeft de bouw en het onderhoud gegund aan BAM Deutschland, het Duitse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, en dochteronderneming BAM Immobilien-Dienstleistungen. De contractsom bedraagt ruim € 90 miljoen.

Met het nieuwe kantoor geeft IB.SH invulling aan de wens om alle medewerkers die nu nog – als gevolg van de sterke groei in de afgelopen jaren – verspreid over tien locaties in Kiel werken, in een kantoor samen te brengen.

Het nieuwe IB.SH kantoor is ontworpen door het Berlijnse architectenbureau Heinle, Wischer und Partner. Het is gelegen aan de oever van het Kieler Fjord (dat ook bekend staat als de Hörn). Twee gebouwen van vijf verdiepingen bieden kantoorruimte aan 650 medewerkers en zijn op de derde verdieping verbonden door een glazen loopbrug die over de straat Zur Helling voert.

Het kantoor omvat een openbaar café op de begane grond aan de zijde van het Fjord. Een ondergrondse parkeergarage zal plaats bieden aan ongeveer 200 auto’s, terwijl op de begane grond een fietsenstalling wordt gerealiseerd voor 200 fietsen van medewerkers. Voor de fietsen van bezoekers en cliënten worden naast het gebouw extra stallingsmogelijkheden gerealiseerd.

De bouw gaat van start in de eerste helft van 2019. Naar verwachting zal het project in de eerste helft van 2021 zijn voltooid.

Artist’s impression: Architekten Heinle, Wischer und Partner.

Nadere informatie