Eerste project eengezinswoningen voor BAM in Luxemburg

Artist’s impression Cité Jean-Christophe. ©SNHBM.

Bunnik, 27 augustus 2018 – BAM Lux, een dochteronderneming van het Waalse BAM-bedrijf Galère, heeft van de Luxemburgse woningbouwcoöperatie SNHBM (Société Nationale des Habitations à Bon Marché) opdracht ontvangen voor de cascobouw van 26 eengezinswoningen in Hautcharage (in het zuidwesten van Luxemburg). De bouwsom bedraagt circa € 3 miljoen. BAM Lux levert de woningen op in de zomer van 2019.

De woningen zijn ontworpen door SNHBM en worden gerealiseerd in overeenstemming met de criteria voor passieve gebouwen (energieklasse AAA). Het project Cité Jean-Christophe is gesitueerd op voormalige voetbalvelden. De afbouw zal – zoals te doen gebruikelijk in Luxemburg – door de opdrachtgever apart worden aanbesteed aan derden.

BAM Lux heeft momenteel diverse projecten in uitvoering, waaronder de ruwbouw van het woon-, winkel- en kantorenproject INFINITY in Luxemburg en de reconstructie van knooppunt Dudelange-Burange.

Nadere informatie: Arno C. Pronk, (030) 659 86 23.