Zeven lokale BAM-medewerkers van waterproject Sierra Leone behalen graaf- en hijsbewijs aan Brits centrum voor bouwopleidingen

BAM Nuttall arranges career enhancing training in the UK for local operatives from its Freetown Water Rehabilitation Project in Sierra Leone

Bunnik, 2 augustus 2018 - BAM werkt – in een consortium met IMC Worldwide en Atkins – aan de verbetering van de drinkwatervoorziening in Freetown, de hoofdstad van Sierra Leone. BAM wordt in het consortium vertegenwoordigd door het Britse infrabedrijf BAM Nuttall en BAM International. BAM heeft zeven lokale medewerkers van het Freetown Water Rehabilitation-project in de gelegenheid gesteld aan het Britse National Construction College (NCC) de opleiding in het bedienen van graafmachines en in hijswerkzaamheden te voltooien.

BAM werkt ook in Sierra Leone vanuit het principe ‘werk veilig of werk niet’. Bovendien wordt dit project uitgevoerd in opdracht van het Britse Department for International Development, waarbij de werkzaamheden in overeenstemming dienen te zijn met Britse regelgeving.

Om gekwalificeerde, lokale medewerkers in dienst te kunnen nemen, zijn zeven werknemers op uitnodiging van BAM opgeleid aan het NCC in Bircham Newton, Norfolk. Drie werknemers voltooiden de training voor wiel- en rupsgraafmachines. De overige vier medewerkers doorliepen succesvol het trainingsprogramma van vier weken voor hijswerkzaamheden, dat onder meer bestaat uit hijssignalen en -instructies, werken met laad- en loskranen die op vrachtwagens zijn gemonteerd, en het hijsen met mobiele kranen. Door het behalen van het Britse graaf- en hijsbewijs hebben de betreffende medewerkers hun kansen op de arbeidsmarkt in Sierra Leone aanmerkelijk verbeterd.

Het waterproject in Sierra Leone omvat de renovatie van de drinkwatervoorzieningen in Freetown. Onlangs is hiervoor een grote lekkage verholpen aan de afvoerklep van de Guma-stuwdam, het grootste reservoir en de belangrijkste waterbron van de stad.

Nadere informatie: Arno Pronk, (030) 659 86 23.