PingProperties tekent bouwteamovereenkomst BAM voor uitbreiding ibis Styles Amsterdam Airport

(Persbericht PingProperties:) Amsterdam, 14 oktober 2019 - PingProperties heeft onlangs een bouwteamovereenkomst afgesloten met BAM Bouw en Techniek - regio Noordwest. De overeenkomst geldt voor de uitbreiding van hotel ibis Styles Amsterdam Airport aan de Piet Guilonardweg 3 op Schiphol-Oost. BAM gaat in opdracht van PingProperties de engineering uitvoeren van de uitbreiding van circa 4.000 m2 als toevoeging aan het bestaande hotelpand. BAM is verantwoordelijk voor de engineering en de uitvoering en APTO Architects voor het bouwkundig ontwerp. De oplevering staat gepland voor begin 2021.

Uitbreiding

Vanwege de positieve resultaten van het hotel, de groeiende hotelmarkt en de gunstige ontwikkelingen op en rondom Schiphol, wordt het bestaande ibis Styles Amsterdam Airport op de begane grond uitgebreid met ca. 126 kamers en een nieuwe gym. Ook zal er aan de voorzijde van het pand een terras worden gerealiseerd waardoor een natuurlijke verbinding van buiten naar binnen ontstaat, passend bij de beleving van ibis Styles Amsterdam Airport als ‘groene oase’. De uitbreiding wordt gerealiseerd op het parkeerterrein P1 tussen het huidige hotel en het Transavia-gebouw en komt gedeeltelijk ‘op poten’ te staan, waardoor de parkeerplaatsen en de expeditie in stand blijven. Er komt een verbinding met het bestaande deel van het hotel via een doorgang nabij de bar en de receptie.

Ibis Styles Amsterdam Airport

Het voormalige kantoorgebouw van de IND, dat door PingProperties werd aangekocht, her ontwikkeld en getransformeerd tot duurzaam lifestyle hotel, opende haar deuren in oktober 2016. Sinds december 2018 opereert het hotel als ibis Style Amsterdam Airport onder de vlag van AccorHotels Services Netherlands B.V. Ibis Styles Amsterdam Airport biedt haar gasten een unieke beleving om te verblijven in een groene oase aan de rand van het Amsterdamse bos, te midden van alle hectiek van reizen en werken. Het trendy hotel, waar aan elk detail is gedacht, heeft een stijlvol restaurant en een gezellige open Skymaster bar.

Klik hier voor het originele bericht.