BAM viert 150ste verjaardag en maakt Steenbergse Bossen 1,5 ha groter

(Nieuwsbericht Natuurpunt:) Zottegem, België, 20 november 2019 - Internationaal bouwbedrijf BAM bestaat 150 jaar. Daarom gaan ze op vrijdag 22 november 5.000 bomen planten in de Steenbergse bossen in Zottegem. De actie kadert binnen de campagne ‘Bos voor Iedereen’ van Natuurpunt. De Steenbergse bossen worden hierdoor 1,5 ha groter.

Rob van Wingerden, CEO Koninklijke BAM Groep: ‘Toekomstige generaties zijn belangrijk voor ons. We moeten helpen de planeet voor hen te behouden. Om die reden kiest BAM ervoor zijn 150ste verjaardag te vieren door wereldwijd 150.000 bomen te planten, waarvan 5.000 in België samen met Natuurpunt, in plaats van bijvoorbeeld een feest te organiseren.’

Natuurpunt waardeert dit initiatief enorm. ‘Bossen zijn van cruciaal belang voor de natuur, voor de zuivering van onze lucht, het klimaat en voor het welzijn van mensen. Vooral in de buurt van woonkernen zijn er nog veel te weinig bossen. Daar wil Natuurpunt iets aan doen. De steun van BAM reikt verder dan het financieren van de bomen. Vrijdag komen de medewerkers van het bedrijf samen op het terrein om er, samen met de leerlingen van enkele scholen, de eerste bomen te planten. Zondag werken vrijwilligers, omwoners en sympathisanten van natuurpuntafdeling Zwalmvallei de aanplant af.’

Over Bos voor Iedereen

Bos voor Iedereen is dit jaar aan haar negende editie toe. Sinds de eerste editie zijn al 55 hectare of 110 voetbalvelden nieuw bos aangeplant in Kampenhout, Kontich, Lier, Loppem, Maasmechelen, Ninove, Sint-Katelijne-Waver, Zedelgem en Zottegem.

Meer info: www.bosvooriedereen.be

Over Natuurpunt

Natuurpunt is een onafhankelijke vrijwilligersvereniging met meer dan 115.000 leden. We beheren en beschermen meer dan 25.000 hectare Vlaamse natuur in 500 verschillende natuurgebieden. Met vele honderden wandelpaden, zitbanken en speelbossen geven we iedereen de kans van de natuur te genieten. In elke Vlaamse gemeente zijn afdelingen en werkgroepen actief. Natuurpunt brengt mensen samen. Elk jaar organiseren we duizenden activiteiten: gegidste wandelingen, beheerwerken, cursussen en workshops.

Klik hier voor het originele nieuwsbericht. www.natuurpunt.be/nieuws/bam-viert-150ste-verjaardag-en-maakt-steenbergse-bossen-15-ha-groter-20191120