Opening fietsviaduct voor veilige verbinding naar bedrijventerrein Trade Port Noord

Verlicht fietsviaduct

Gouda/Venlo, 3 december 2019 - Het nieuwe fietsviaduct over de N295 bij Venlo is op maandag 2 december feestelijk geopend. Het fietsviaduct vormt het slotstuk van de aanleg van de Greenportlane. Fietsers rijden nu makkelijker en veiliger van en naar het bedrijventerrein Trade Port Noord.

Gedeputeerde Hubert Mackus (Provincie Limburg), Eric van Avendonk (directeur Verwerving Zuid bij BAM Infra) en Ruud van Heugten (directeur Ontwikkelbedrijf Greenport Venlo) openden het fietspad symbolisch door met een e-bike over het viaduct te fietsen.

Gedeputeerde Hubert Mackus: ‘De Provincie Limburg is trots op de voortvarendheid waarmee wij samen met het Ontwikkelbedrijf Greenport Venlo de voorbereidingen voor de bouwfase hebben getroffen. En met de vakkundige inzet van BAM Infra is het viaduct tenslotte binnen korte tijd gebouwd.’

‘We hebben het werk in korte tijd op kunnen leveren. Dat zegt wat over de samenwerking met de betrokken partijen’, aldus Eric van Avendonk.

Ruud van Heugten: ‘Steeds meer werknemers gaan per fiets naar hun werk op Trade Port Noord. We zijn blij dat ze nu via deze fietsbrug op een veilige manier de Greenportlane kunnen oversteken.’

Greenportlane

Het fietsviaduct is onderdeel van de aanleg van de Greenportlane: een nieuwe provinciale weg die in 2012 deels is opengesteld voor de Floriade en sinds oktober 2013 volledig in gebruik is genomen als toegangsweg voor het bedrijventerrein Trade Port Noord. Nadat de noodzakelijke gronden konden worden aangekocht, is meteen met de bouw gestart.

Nadere informatie: Bert Ooms, woordvoerder BAM Infra, bert.ooms@bam.com.