BAM verwerft Bath South Quays-project aan oever van rivier Avon

A proposed design solution – this may change.

Bunnik, 8 februari 2019 - Bath and North East Somerset Council heeft BAM Construct UK, het Britse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, opdracht verleend voor een herontwikkelingsproject in het historische centrum van Bath (gelegen in het graafschap Somerset in het zuidwesten van Engeland)..

Het project Bath South Quays is gesitueerd langs de rivier de Avon en komt fasegewijs tot stand. Het omvat de nieuwbouw van kantoren, alsook de van een funderingsconstructie voor een in een later stadium te realiseren voetgangers- en fietsbrug. De totale projectsom bedraagt circa € 25 miljoen. Het project is 2021 gereed.

BAM is inmiddels op locatie gestart met de voorbereidende werkzaamheden. Het eigen architectenbureau BAM Design heeft bijgedragen aan de totstandkoming van het ontwerp, Veel historische gebouwen in Bath zijn opgetrokken uit een lichtgekleurde lokale steensoort, de zogenoemde 'Bath stone'. Ook de gevels van Bath South Quays worden uitgevoerd in Bath stone en in metselwerk, om aansluiting te vinden bij de monumentale gebouwen in de omgeving.

Zie voor het persbericht van Bath and North East Somerset Council: http://www.bathnes.gov.uk/latestnews/bath-quays-south-office-works-awarded-bam-construction