BAM verwerft in joint venture omvangrijke opdracht voor Duitse bedrijfscampus

Artist's impression

Bunnik, 12 februari 2019 – BAM Deutschland, het Duitse utiliteitsbouwbedrijf van Koninklijke BAM Groep nv, heeft in combinatie met Max Bögl Stiftung & Co. KG opdracht verworven voor de tweede fase van de bedrijfscampus van Wüstenrot & Württembergische AG in Kornwestheim, in de Zuid-Duitse deelstaat Baden-Württemberg. Wüstenrot & Württembergische (W&W) is een beursgenoteerde aanbieder van financiële diensten en verzekeringen.

De Arge (bouwcombinatie) ‘Neubau Campus W&W, 2. BA’ realiseert voor W&W-medewerkers een  hoogwaardig campuscomplex met in totaal 86.000 m² vloeroppervlakte. De tweede fase omvat naast kantoorruimte voor 2.800 medewerkers, een omvangrijk conferentiecentrum, personeelrestaurants, een preventiecentrum voor klanten en een bedrijfsartsenpraktijk.

De tweede fase telt in totaal tien gebouwen. In de eerste bouwfase zijn al vier gebouwen gerealiseerd. Architect Ortner & Ortner Baukunst heeft de veertien gebouwen losjes gegroepeerd rond terrassen. Door de verschillen in hoogte ontstaat het beeld van een levendige straat, die zich aan de zuidzijde opent naar het omringende landschap.

De bouwwerkzaamheden beginnen in het tweede kwartaal van 2019. De gebouwen zullen eind 2022 in gebruik worden genomen. Naar verwachting zal de gehele W&W-campus in 2023 gereed zijn.

Nadere informatie:

Beeld: finest images/O&O Baukunst.