Fietsviaduct over Greenportlane Venlo

(Persbericht provincie Limburg:) Maastricht, 11 maart 2019 - Er komt een fietsviaduct over de Greenportlane in Venlo. Dat is nodig voor een veilige fietsverbinding in het bedrijventerrein Greenport Venlo. De Provincie Limburg heeft bouwbedrijf BAM Infra opdracht gegeven voor de bouw van het fietsviaduct over de Greenportlane.

Gedeputeerde Eric Geurts (Mobiliteit): ‘Greenport Venlo wordt in hoog tempo ontwikkeld. Het viaduct is nodig voor een directe en veilige fietsverbinding. Zowel voor recreatieve fietsers als voor de werknemers die in dit gebied met de fiets naar hun werk gaan. De fietsverbinding zal daarnaast bijdragen aan onze ambities op het vlak van duurzaamheid: fietsen is leuk, je wordt er gezonder én gelukkiger van en je draagt ook nog eens bij aan een prettigere leefomgeving en een schoner klimaat.’

Het viaduct is het sluitstuk van de vijf kilometer lange Greenportlane, een provinciale weg die in 2013 is opengesteld voor het verkeer en het bedrijventerrein Greenport Venlo ontsluit. Directeur Ruud van Heugten van het Ontwikkelbedrijf Greenport Venlo: ‘Steeds meer fietsers steken de Greenportlane over. Het is dus de hoogste tijd dat deze ontbrekende schakel in het fietsnetwerk nu kan worden aangelegd.’

Henk Post, Directeur bij BAM Infra, vult aan: ‘BAM heeft in 2013 de Greenportlane gerealiseerd. We zijn verheugd nu ook het fietsviaduct te mogen realiseren. Het viaduct maakt een duurzame wijze van mobiliteit mogelijk. Dit past zeer goed bij onze bedrijfsdoelstelling om te komen tot een duurzamere samenleving.’

Naar verwachting zal de bouw medio dit jaar van start gaan. De opdracht bedraagt € 1,7 miljoen.