AM Huis BREEAM- en WELL-gecertificeerd

Utrecht, 19 juni 2019 - De huisvesting van gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM, het AM Huis aan de Ptolemaeuslaan in Utrecht, is na een renovatie aangepast naar de hoge kwaliteitsstandaarden van zowel BREEAM als WELL. Het AM Huis is het eerste bestaande kantoorgebouw in Nederland dat na modernisering voldoet aan deze hoge eisen voor duurzaamheid en gezondheid. De certificering naar WELL Core & Shell Silver en BREEAM Excellent is mede door de gemeenschappelijke ambitie van gebruiker AM, huurder BAM Concernhuisvesting en eigenaar Ortelius tot stand gekomen.

De samenwerking tussen eigenaar, huurder en gebruiker was erop gericht om duurzaamheid en gezondheid te verenigen. Het pand is een ontwerp van het toenmalige architectenbureau Claus en Kaan en dateert uit 2011. De belangrijkste ingrepen in het kader van de certificeringen, waren het aanpassen van de klimaatinstallatie en de verlichting. Het resultaat heeft geleid tot een optimale werklocatie voor de medewerkers en ook tot een toekomstbestendig kantoorpand; een positieve businesscase voor alle betrokkenen. Het recent opgeleverde WTC Utrecht is goed voorbeeld van hoe AM ook in haar eigen projecten het thema ‘gezondheid’ concreet toepast.

Raymon van Miltenburg, directie AM: ‘De belangrijkste assets van ons bedrijf zijn onze collega’s. Het bieden van een comfortabele werkomgeving is dan een logische stap. Ons kantoor is daarnaast het visitekaartje voor onze opdrachtgevers en samenwerkingspartners. Deze kwaliteitsslag past tevens naadloos in een van onze kernthema’s ‘Healthy Urban Living & Working’.’

Martin Verwoert, namens eigenaar Ortelius: ‘Het is mooi om te zien dat wij als eigenaar hebben kunnen bijdragen aan een tevreden huurder, waarbij de vastgoedwaarde niet uit het oog is verloren. Voor Ortelius is dit een gebouw met een goed rendement en een parel in onze portefeuille.’

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Zie ook www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl/actueel.