AM verwerft locatie voor ontwikkeling Parkstad Zuid in Feyenoord City te Rotterdam

Rotterdam, 5 juni 2019 - Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM tekent met de Stichting Gebiedsontwikkeling aan de Maas een overeenkomst over de verwerving van Parkstad Zuid, onderdeel van Feyenoord City, in Rotterdam. Een historisch markeerpunt, omdat hiermee de ontwikkeling van Feyenoord City rondom het nieuw te bouwen stadion van Feyenoord van start gaat. Hans van Rossum, bestuurder van de Stichting Gebiedsontwikkeling aan de Maas en Wilco van den Ban, directeur AM Zuidwest, ondertekenen de overeenkomst.

Bas Kurvers, wethouder van de gemeente Rotterdam: ‘Parkstad maakt de Laan op Zuid echt af en vormt een mooie verbinding met Feyenoord City en Stadionpark. Wij zijn erg blij met de plannen van AM om hier minimaal 250 woningen te realiseren. Dit draagt bij aan de levendigheid in het gebied en aan grote woningopgave voor de stad.’

Wilco van den Ban, directeur AM Zuidwest: ‘We zijn erg blij dat we na het winnen van de tender nu ook gaan starten met de ontwikkeling. We streven er naar van Parkstad Zuid een betekenisvolle duurzame plek te maken door deze bijzondere locatie verder te volmaken en nieuwe functies toe te voegen die aansluiten bij nieuwe en huidige bewoners en gebruikers van het gebied. Tegelijkertijd markeert deze ondertekening de historische start van de ontwikkeling van het gebied Feyenoord City. Mooi om als Rotterdammer hieraan bij te mogen dragen.’

Duurzaam appartementencomplex

Na een competitie in 2018 won AM, in samenwerking met het Rotterdamse architectenbureau Barcode, de tender voor Parkstad Zuid. Het plan behelst de realisatie van een duurzaam appartementencomplex van circa 250 woningen in de vrije sector,  inclusief parkeren en leisure-, hospitality-, sport- en maatschappelijke functies. Het plan sluit goed aan bij de behoeften van de stad en past in het Masterplan voor Feyenoord City. Het bestemmingsplan voor Feyenoord City zal eind dit jaar ter visie worden gelegd. De start van de bouw is gepland in het eerste kwartaal van 2021.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.