Stedin Safety Award uitgereikt aan BAM Infra

Uitreking Stedin Safety Award

(Persbericht Stedin:) Rotterdam, 15 oktober 2020 - De Stedin Safety Award is gisteren uitgereikt aan BAM Infra. De vakjury prees BAM Infra om de prestaties die het bedrijf afgelopen jaar leverde op het gebied van veiligheid en kwaliteit.

Eric Feiter, bedrijfsleider BAM Infra Energie en Water: ‘Superblij zijn wij om als BAM voor de tweede keer op rij de Stedin Safety Award te mogen winnen. Erg trots op al onze medewerkers die dag in dag uit voor Stedin veilig aan het werk zijn en dit mogelijk hebben gemaakt.’

Het is de derde keer dat Stedin een Safety Award uitreikt. Dit jaar was het thema ‘Samen op de ladder’. Daarbij ging de jury niet over één nacht ijs. Zo zijn bij de deelnemers audits uitgevoerd op de werkplek, werd er gekeken naar het beheer van aanwijzingen en is er een rondgang gehouden bij de drie genomineerden.

De vakjury prees BAM Infra om de prestaties die het bedrijf leverde op het gebied van veiligheid en kwaliteit. De jury was vooral onder de indruk van de veiligheidscultuur en het veiligheidsbewustzijn van de medewerkers. Naast BAM Infra waren ook de ketenpartners A. Hak Rijnmond en Heijmans genomineerd. CEO van Stedin Marc van der Linden overhandigde de Stedin Safety Award.

Samenwerken aan veiligheid

We hebben veiligheid hoog in het vaandel staan. Zo blijven we een High Reliability Organisatie (HRO). We werken dagelijks aan het complexe energienetwerk en dat is niet zonder risico. Daarbij willen we incidenten voorkomen. En mocht zich iets voordoen, dan willen we daar echt van leren. Dat betekent ook dat we onze procedures zo goed mogelijk willen laten aansluiten op de praktijk. Dat verwachten we ook van onze aannemers. ‘Onze prestaties worden mede bepaald door de partijen waarmee we samenwerken; zeker op het gebied van veiligheid. Met deze award geven we aandacht aan het continu verbeteren van onze gezamenlijke veiligheidsprestaties’, besluit Jeroen Grond, directeur veiligheid, gezondheid, milieu en kwaliteit bij Stedin.

Klik hier voor het originele persbericht.