BAM rapporteert solide derde kwartaal met gecorrigeerd resultaat vóór belastingen van € 51,7 miljoen, handhaaft winstverwachting gehele jaar

Handelsbericht eerste negen maanden 2020

Koninklijke BAM Groep nv rapporteert voor de eerste negen maanden van 2020 een gecorrigeerd verlies vóór belastingen van € 81,8 miljoen. Dit is een verbetering van € 51,7 miljoen ten opzichte van het resultaat in het eerste halfjaar. De kaspositie en de orderportefeuille bleven solide. Gedurende het derde kwartaal was de situatie rond Covid-19 in het algemeen stabiel. BAM handhaaft het vooruitzicht van een positief gecorrigeerd resultaat vóór belastingen voor de tweede helft van het jaar, hoewel de Covid-19-situatie nog steeds tot onzekerheid leidt.

• Beide business lines presteerden beter in derde kwartaal, na in tweede kwartaal hard te zijn geraakt door Covid-19
  • Bedrijfsopbrengsten van € 1,7 miljard in derde kwartaal 2020, in lijn met vergelijkbare periode 2019
  • Gecorrigeerd resultaat vóór belastingen van € 51,7 miljoen in derde kwartaal 2020, marge van 3,0%
  • Programma in gang gezet om kostenniveau structureel met € 100 miljoen te verlagen; eerste baten in 2021
  • Kaspositie bleef sterk met € 1,2 miljard, inclusief volledig getrokken kredietfaciliteit van 400 miljoen
  • Capital ratio is verbeterd tot 12,6%
  • Orderportefeuille op € 13,3 miljard, stabiel ten opzichte van medio 2020

Klik hier voor het gehele persbericht.