Heijmans en BAM brengen asfaltcentrales samen in AsfaltNu

Bunnik, 27 november 2020 – Heijmans en BAM voegen per 31 december 2020 hun asfaltcentrales samen tot het nieuwe asfaltbedrijf AsfaltNu.

Heijmans en BAM bundelen in AsfaltNu de gezamenlijke kennis, kunde en investeringen op het gebied van asfaltproductie. Hierdoor kan de asfaltketen verder verduurzamen en wordt efficiency verbeterd. AsfaltNu zal niet alleen voor Heijmans en BAM werken, maar ook derden in de asfaltmarkt bedienen.

Het hoofdkantoor van AsfaltNu is gevestigd te Culemborg. De directie zal worden gevormd door Edwin van Osch (afkomstig van Heijmans) en Diederik Oosting (BAM).

Ton Hillen, CEO Heijmans: ‘Heijmans en BAM exploiteren momenteel elk afzonderlijk een aantal asfaltcentrales. Als je stappen wil maken in de verduurzamingstrategie van de asfaltsector, ben je los van elkaar net te klein. Gezamenlijk kun je de asfaltketen echter wel verder verduurzamen en ook een slag slaan qua efficiency. Om te verbeteren moet je samenwerken en daarom is deze strategische keuze belangrijk voor de hele branche.’

Ruud Joosten, CEO BAM: ‘De asfaltactiviteiten van Heijmans en BAM en hun ligging in Nederland vullen elkaar goed aan. Daarnaast vinden we elkaar in innovatie, duurzaamheid en bedrijfscultuur. Het bundelen van onze capaciteiten maakt het mogelijk om onze innovatiekracht te vergroten, sneller in te spelen op duurzame ontwikkelingen, de bezettingsgraad te verbeteren en de efficiency van onze asfaltproductie te vergroten.’

Nadere informatie