Synchroon en BAM Wonen starten verkoop tien dijkwoningen in Tiel: sluitstuk van Kop van Waal

(Nieuwsbericht Synchroon:) Utrecht, 10 november 2020 - Na een succesvolle verkoop van de eerdere fases van Kop van Waal in Tiel start 10 november de verkoop van de laatste fase bestaande uit tien dijkwoningen. Deze laatste fase is het sluitstuk van de groene klimaatdijk aan de Waal en bestaat uit tien luxe, energiezuinige dijkwoningen met een woonoppervlakte van circa 220 m2.

Alle woningen zijn dusdanig gesitueerd dat ze een weids uitzicht hebben over de Waal en natuurgebied de Uiterwaarde. Kop van Waal is een ontwikkeling van BAM Wonen en Synchroon, een dochteronderneming van TBI Holdings. Bouwbedrijf Van Ree is verantwoordelijk voor de realisatie van het plan. Zij bieden kopers vele mogelijkheden om de woning naar eigen smaak en idee uit te werken.

Duurzaam woningaanbod

Mulleners+Mulleners architecten hebben gekozen voor een ruime opzet en luxe uitstraling met natuurlijke kleuren en materialen. Daarnaast hebben zoveel mogelijk verblijfsruimtes uitzicht gekregen over het natuurgebied.

Landschappelijk karakter

De natuur is de drager van het plan. Rondom Kop van Waal komen grote wadi’s die het plan letterlijk inbedden in het landschappelijke karakter van de Echteldsedijk en natuurgebied Vijverberg. Centraal in Kop van Waal ligt een groen park met een kreek die het regenwater afvoert naar de omringende wadi’s. Kop van Waal is natuurlijk wonen in een prachtig park met de historische stadskern van Tiel op loopafstand.