Transactie tussen PGGM en BAM succesvol afgerond

BAM logo

Bunnik/Zeist, 23 december 2020 – De op 23 november 2020 aangekondigde transactie tussen Koninklijke BAM Groep nv en PGGM Infrastructure Fund is voltooid. PGGM Infrastructure Fund heeft een 50%-belang verworven in BAM PPP, een van Europa’s leidende ontwikkelaars en managers van pps-concessies.

De transactie bouwt verder op het succes van BAM PPP PGGM Infrastructure Coöperatie U.A., de joint venture die BAM PPP en PGGM Infrastructure Fund in 2011 samen hebben opgezet.

De uitbreiding van de samenwerking biedt BAM PPP meer armslag en flexibiliteit om de portefeuille verder uit te breiden, waardoor de groei zowel in de Europese thuislanden als in nieuwe pps-markten wereldwijd kan worden versneld. Tegelijkertijd blijft BAM PPP ten behoeve van haar opdrachtgevers en projecten hoogwaardige dienstverlening bieden, gedurende de gehele looptijd van de concessie.

Vanaf 1 januari 2021 zal BAM PPP actief zijn als gezamenlijke onderneming van Koninklijke BAM Groep en PGGM Infrastructure Fund.

Over PGGM

De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2020 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van € 246 miljard en administreerde de pensioenen van 4,4 miljoen deelnemers. Onder de naam PGGM&CO kent de coöperatie een ledenorganisatie van ongeveer 750.000 werknemers in zorg en welzijn. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden. www.pggm.nl

Over BAM PPP

BAM PPP opereert namens Koninklijke BAM Groep op de markt voor publiek-private samenwerking. BAM PPP is actief in vijf Europese thuislanden, Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland en in geselecteerde internationale markten. De onderneming richt zich op de realisering van wegen en spoorwegen, onderwijs- en gezondheidszorgprojecten, justitiële inrichtingen en overige gebouwen. BAM PPP heeft financial close bereikt voor 49 projecten, met een totale vermogenswaarde van € 12,1 miljard.www.bamppp.com