AM versnelt innovatiekracht voor gezonder leven met ‘Health Hero Challenge’

Groepsfoto

Utrecht, 20 februari 2020 - Gebiedsontwikkelaar AM nodigt dit voorjaar vijf experts uit met als uitdaging binnen twee dagen een nieuw gezondheidconcept met impact te ontwikkelen: de Health Hero Challenge. De experts met verschillende achtergronden vormen samen een mooie formatie om deze noot te kraken: van gezondheidszorg tot conceptueel denken en van gedragsverandering tot innovatieve businessmodellen met expertise van de vastgoedopgave. Voor het concept met de meeste impact wordt een businessmodel ontwikkeld en getest op een concrete plek in Nederland: de Hero-locatie in Breda.

Nils Bonder, Manager Healthy Urban Living van AM en namens AM betrokken bij Health Hero Challenge: ‘We willen graag met het expertteam aan de slag om te werken aan een concreet product of dienst om de gezondheid van de stedeling te verbeteren. Het aangaan van dit experiment is spannend; we beginnen aan iets waar we de uitkomst nog niet van kennen. Hoe dan ook zullen deze twee dagen resulteren in een mooie versnelling van onze kennis en ervaring op het gebied van gezondheid, vanwege het multidisciplinaire karakter van het expertteam. Ik ben er trots op dat we deze experts hebben weten samen te brengen om ons te helpen om het maatschappelijke kernthema van AM ‘Healthy Urban Living and Working’ een volgende impuls te geven.’

Het Health Hero expertteam

Ons expertteam bestaat uit vijf gedreven experts. Zij bezitten ieder een andere expertise, waardoor er een diverse mix van mensen ontstaat die werken aan een optimaal resultaat. Dit zijn: Hildegard Assies, Directeur Breda Marketing, Mariëlle Beenackers, Wetenschappelijk onderzoeker Erasmus MC, Eva van den Broek, Directeur en oprichter Stichting Behavioural Insights, Edwin Gulickx, Directeur van Rebel Group en mede-oprichter BEAT Cycling Club, Stef Weekers (voorzitter), eigenaar Urban Matter Concepts.

Twee dagen in een ‘pressure cooker’

In het voorjaar gaat het werk voor de expert teamleden van start. Eind maart vindt de eerste zogenoemde pressurecooker-dag plaats. Hierbij gaan de experts gezamenlijk in gesprek over de kaders van de opdracht en de gewenste uitkomst van de Challenge. Deze dag worden de eerste ideeën gegenereerd. In  april wordt het beste idee van dag één verder uitgewerkt om tot een realiseerbaar prototype te komen. De resultaten worden gepresenteerd tijdens de Provada 2020.

‘Open call’

De experts hebben veel kennis en ervaring, maar staan open voor aanvullende expertise, die zij zelf aangeven uit te willen nodigen aan tafel. Binnenkort wordt er een open oproep gedaan. Het expertteam zal naar aanleiding van de open call vervolgens mensen uitnodigen om hun kennis te delen op een van de pressure cooker dagen. Houd de website van am.nl in de gaten voor meer informatie.

De Health Hero Challenge is naar een idee van BRAND The Urban Agency, die ook in samenwerking met AM de uitvoering ervan verzorgt.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Als betrokken gebiedsontwikkelaar plaatsen wij maatschappelijke uitdagingen in het hart van ons ontwikkelingsproces. Wij richten ons daarbij op de thema’s ‘Gedurfde duurzaamheid’, ‘Inclusieve stad’, ‘Healthy urban living & working’, ‘Stad- en gebiedmaker’ en ‘Gelukkig leven’. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

Over Brand

BRAND The Urban Agency is een strategisch communicatiebureau met hart voor de stad. Het bureau richt zich specifiek op het duurzamer, slimmer, gezonder en inclusiever maken van steden, groot en klein. Het team van BRAND helpt overheden, vastgoedeigenaren, ontwikkelaars, bedrijven en maatschappelijke organisaties om positieve en duurzame impact te creëren in steden en haar gemeenschappen. Om deze belofte kracht bij te zetten heeft BRAND de ambitie om in 2028 het leven van 28 miljoen stedelingen beter of leuker te hebben gemaakt. Dit draagt het bureau uit onder het motto ‘Happy2028’.

Nadere informatie AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Zie ook www.am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl/actueel.

Van links: Hildegard Assies (Directeur Breda Marketing), Edwin Gulickx (Directeur Rebel Group), Stef Weekers (Voorzitter expertteam en eigenaar Urban Matter Concepts), Rene Blom (AM), Nils Bonder (AM), Rinske Brand (The Urban Agency), Eefke Winkelmolen (AM) en Mariëlle Beenackers (Wetenschappelijk onderzoeker Erasmus MC).