BAM Track integreert activiteiten in BAM Contractors

BAM Contractors versterkt profilering én vereenvoudigt administratie

Brussel, 3 februari 2020 - Op 1 januari integreerde spoorwegbouwer BAM Track nv zijn activiteiten volledig in BAM Contractors nv. Beide vennootschappen werkten al geruime tijd intensief samen, en dit zowel op beleidsmatig als operationeel niveau.

BAM Track kende zijn oorsprong in de jaren tachtig met Carmans Spoorwerken, en ging na een succesvolle integratie met BAM in 2013 verder onder de naam BAM Track. Doorheen de jaren werden de activiteiten uitgebreid van zuiver spooraanleg tot de realisatie van bovenleidingen en het seinwezen.

De integratie stelt BAM Contractors in staat om zich nog sterker te profileren als een multidisciplinaire speler in infrastructuur. Zowel publieke, als private klanten kunnen beroep doen op expertises in spoor- en wegenwerken, tunnel- en bruggenbouw en industriële projecten. Daarnaast resulteert deze vereenvoudiging in een verlichting van de administratieve en juridische taken.

Voor de medewerkers en de klanten wijzigt er, met uitzondering van enkele administratieve wijzigingen, niets. De bestaande contracten worden verdergezet door BAM Contractors nv, met inbegrip van alle rechten en verplichtingen die verworven of onderschreven werden door BAM Track.

Over BAM Contractors

Dag in, dag uit geven onze BAM-medewerkers vorm aan een betere leefomgeving. Daar staat ook onze baseline voor: Together we create space.Dit maken we waar dankzij de realisatie van spoorwerken, wegenwerken, tunnels en bruggen die de veiligheid en mobiliteit van de weggebruiker verhogen, en industriële projecten die bijdragen aan de economische welvaart. Met deze expertises profileren we ons ook als dé uitgelezen partner in de realisatie van omvangrijke en complexe projecten. Onze landelijke dekking stelt ons bovendien in staat om zowel onze publieke als private klanten een nabije dienstverlening te garanderen. Multidisciplinair, duurzaam en betrouwbaar, dat is BAM Contractors.

Nadere informatie: Tine Thijsen, communication officer, +32 (0)472 24 04 24 of tine.thijsen@bamcontractors.be.