Ontwikkelcombinatie 023 en SPF Beheer verrijken Haarlem met 188 middeldure huurwoningen in gebiedsontwikkeling De Entree

Haarlem, 5 februari 2020 - Ontwikkelcombinatie 023 heeft de door haar ontwikkelde en gerealiseerde deelplannen W3 en W4 in De Entree van Haarlem opgeleverd aan SPF Beheer. Hiermee komen 188 huurwoningen beschikbaar in zowel het sociale als middeldure huursegment. Ontwikkelcombinatie 023 is een samenwerking van AM, BPD en Slokker.

Bauke Robijn, fundmanager Vastgoed bij SPF Beheer: ‘Er is momenteel veel te doen over het huursegment in Nederland. De beschikbaarheid van betaalbare huurwoningen staat onder druk. Door de realisatie van dit project zijn 188 huurwoningen, het overgrote deel in het sociale en middenhuursegment, toegevoegd aan de Haarlemse woningmarkt. Wij zijn trots op het feit dat wij met de oplevering van dit mooie project, met een zeer gevarieerd woningaanbod, een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de beschikbaarheid van betaalbare woningen voor de doelgroepen die dit het hardst nodig hebben.’

Peter van Rheenen (adjunct-directeur AM Noordwest) namens de ontwikkelcombinatie 023: ‘Met de oplevering van deze twee woonblokken is de gebiedsontwikkeling van het westelijke gedeelte van De Entree nagenoeg afgerond. Op dit moment wordt ook de laatste hand gelegd aan de vijverpartij en de speelvoorzieningen. We zijn blij dat we als ontwikkelcombinatie letterlijk een mooie entree aan Haarlem hebben toegevoegd met maatschappelijke impact.’

Het aanbod huurwoningen van blok W3 bestaat uit 25 eengezinswoningen en 62 appartementen. Blok W4 bestaat uit 24 eengezinswoningen en 77 appartementen. Hiervan zijn in totaal 45 appartementen bestemd voor sociale huur, 94 middenhuurwoningen en 49 eengezinswoningen in het vrije sector huursegment.

Het ontwerp van de woningen is geïnspireerd op de stijl van de Haarlemse architect Van Lochem en komt van Inbo (blok W3) en Heren 5 architecten (W4). Common Affairs heeft het ontwerptraject begeleid. De bouw was in handen van Bouwgroep Dijkstra Draisma uit Bolsward.

Stoere architectuur

De woningen kenmerken zich door een stoere architectuurstijl met veel aandacht voor detaillering en een hoogwaardig afwerkingsniveau. De eengezinswoningen zijn voor een deel gelegen aan de centrale waterpartij en de appartementen zijn voorzien van een buitenruimte op het zuiden met uitzicht over de binnentuin. De woonoppervlaktes variëren vanaf 54 m2 tot en met 108 m2 voor een appartement en vanaf 129 m2 tot en met 178 m2 voor een eengezinswoning. De fraai uitgewerkte en verlichte hoek van De Entree met het gebouw ‘De Lantaarn’ vormt een eyecatcher, waarmee ‘de entree’ van Haarlem duidelijk wordt gemarkeerd.

De Entree

De Entree telt straks in totaal circa 800 woningen en wordt gerealiseerd tussen de Schipholweg en Boerhaavelaan in het zuidoosten van Haarlem. De wijk heeft een ruime opzet en ligt rondom De Hofvijver, een grote centrale waterpartij, omringd door recreatie- en groenvoorzieningen. De Entree omvat een divers aanbod van hoog en laag, afwisselende gevels, gezinswoningen en appartementen, tuinen, balkons, serres en terrassen. Met de oplevering van deze deelplannen is het westelijke deel van het De Entree geheel afgerond.

Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.