Atos sluit nieuwe overeenkomst met Koninklijke BAM Groep voor werkplekbeheer

(Persbericht Atos:) Amstelveen, 12 maart 2020 - Atos heeft een nieuw contract gesloten met Koninklijke BAM Groep met als resultaat dat zij ook in de komende drie jaar verantwoordelijk is voor werkplekbeheer. Als resultaat van deze overeenkomst zal Atos opnieuw de levering van end user support services en het beheer van de IT-infrastructuur op zich nemen. Het contract biedt het Europese bouw- en vastgoedconcern toegevoegde waarde op het gebied van integratie, kostenbeheersing en innovatie.

Aanleiding voor BAM om opnieuw met Atos in zee te gaan, is de expertise en ervaring die zij heeft op het gebied van werkplekbeheer en de flexibiliteit die zij heeft getoond door haar dienstverlening aan te passen aan veranderende behoeften in de organisatie. In de afgelopen maanden hebben BAM en Atos de basis gelegd voor een nieuwe gemeenschappelijke aanpak voor de IT-ondersteuning van medewerkers van het bouwbedrijf.

‘Door de samenwerking met Atos is BAM in staat haar operationele processen nog efficiënter en tegen lagere kosten in te richten. Bovendien stelt de nieuwe werkwijze ons in staat onze interne IT-infrastructuur aan te passen om een meer gecentraliseerde en gestandaardiseerde manier van werken mogelijk te maken in de landen waar ons bedrijf actief is’, vertelt Tim McCharthy, Global Director IT Services van Koninklijke BAM Groep. ‘We hebben voor Atos gekozen, omdat zij haar Workplace Services zowel nationaal als internationaal kan inzetten en vanwege haar kennis van de bouwsector.’

‘We zijn erg trots dat Koninklijke BAM Groep heeft besloten om voor de tweede keer met Atos in zee te gaan. We zijn ervan overtuigd dat we een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan de stroomlijning van haar IT-infrastructuur’, aldus Peter ‘t Jong, CEO Noord-Europa van Atos.

Over Atos

Atos is toonaangevend in digitale transformatie met een pro forma jaaromzet van meer dan €11 miljard. Het bedrijf biedt werk aan 110.000 collega’s in 73 landen. Het is de Europese leider in Cloud, Cybersecurity en High Performance Computing. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten end-to-end Orchestrated Hybrid Cloud, Big Data, Business Applications en Digital Workplace-oplossingen. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en opereert onder de namen Atos, Atos | Syntel en Unify. Atos staat genoteerd aan de CAC40 Paris stock index.

Het is de missie van Atos om mede vorm te geven aan de toekomst van informatietechnologie.

Haar expertise en diensten ondersteunen de ontwikkeling van kennis, onderwijs en onderzoek gebaseerd op een multiculturele aanpak en dragen bij aan wetenschappelijke en technologische excellentie. Wereldwijd stelt de Groep haar klanten, medewerkers en burgers in staat op een bewuste en duurzame manier te leven, werken en zich te ontwikkelen in een veilige informatie omgeving.

Voor meer informatie: atos.net/nederland