Belgische Mededingingsautoriteit zet licht op groen voor joint venture BV Asphalt

logo BV Asphalt

Puurs-Sint-Amands/Brussel, 17 september 2020 - BAM Contractors nv en Viabuild nv kondigen aan dat de Belgische Mededingingsautoriteit op 15 september de goedkeuring gaf voor de oprichting van BV Asphalt. Zo wordt de joint venture, waarin de asfaltcentrales van Vinalmont en Grimbergen ondergebracht worden, een feit.

In oktober 2019 drukten BAM Contractors en Viabuild de intentie uit om beide centrales samen te brengen in een nieuw bedrijf. Vanaf dan was het wachten op de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit. Nu deze er is, kunnen beide centrales onder de vlag BV Asphalt intensief gaan samenwerken, onafhankelijk van BAM Contractors en Viabuild. Deze laatste twee treden hierbij op als gelijke partners.

Jan Folens van BAM Contractors is tevreden met de goedkeuring en verheugt zich op deze samenwerking: ‘BV Asphalt brengt talenten en expertises samen, waardoor we onze klanten een nog betere service kunnen aanbieden. Doordat we voortaan beroep kunnen doen op twee centrales, verkleinen we ook de afstand tot de werven. Zeker in de asfaltsector is dit een grote troef.’

Michael Boriau van Viabuild vult verder aan: ‘De goedkeuring geldt als het officiële startschot. Achter de schermen hebben we de afgelopen maanden echter al intensief overlegd om de opstart van BV Asphalt vlekkeloos te organiseren. Op die manier kunnen onze klanten blijven genieten van een optimale dienstverlening.’

Nadere informatie